Still the one - Kapitel 34

Michelles perspektiv:
Tidigare:
-"I feel sorry for Eleanor that have to stand you." skojade jag.
-"When did you get so mean?" frågade Louis stöt. Ett elakt leende lekte på hans läppar. Jag log tillbaka och tog Harrys hand.
-"You're a really good singer." sa Harry imponerat.
-"Yeah, seriously Michelle, you're awesome!" instämde Louis. "Niall, play.. One thing!" fortsatte Louis. Niall började spela på en låt jag aldrig hade hört. Liam började sjunga. De var en kärlekslåt. Såklart. När Liam slutade sjunga började Harry, han kollade in i mina ögon och sjöng. Ännu en gång började jag gråta. Glädjetårar. Zayn började sjunga och sen tog alla i och sjöng med i refrängen. Niall började sjunga, jag vart verkligen imponerad över hur bra han kunde spela gitarr och sjunga samtidigt. Killarna fortsatte sjunga. Jag, Elvira och Leon förökte hänga med så mycket som möjligt men de slutade med att vi brast ut i skratt. Niall slutade spela och de blev för några sekunder tyst.
-"Michelle, come with me." sa Elvira och reste sig från sin stol och sträckte ut sin hand mot mig. Jag tittade på Harry och han nickade, jag böjde mig fram och tryckte mina läppar mot hans, han besvarade kyssen.
-"Come on, you have all night to do that." sa Elvira äcklat.
-"What about you and Niall?" sa jag menande.
-"What we aren't kissing?" sa Elvira oskyldigt. Jag skrattade åt henne och gick med henne vart vi än skulle.
Michelles perspektiv
-"Såå vart ska vi?" frågade jag Elvira när vi började gå.
-"Vi ska, först till bilen och hämta våra skateboards, och sen ska vi åka runt och snacka!"
-"Jaha, grymt." sa jag. "Ehm.. Förutom en sak, jag har klackskor.." sa jag och pekade på mina skor.
-"De är lungt, jag har skor i bilen."
-"Grymt."




 

Michelles perspektiv


Jag kände vinden ta tag i mitt hår och låret krampa för att jag tog i. Elvira var några meter framför mig och jag ville så gärna komma ikapp henne. Till min förvåning började Elvira sakta av, de brukade vara jag som fick ropa till henne att jag inte orkade mer. När jag äntligen kom ifatt henne sa jag:
-"Är Elvira trött?"
-"Nej, Elvira behöver prata med Michelle för hon har varit borta från mig så länge." Jag skrattade och stannade skateboarden och satte mig långsamt på den.
-"De funkar bra med Niall va?" jag kisade upp mot henne för att solen stack mig i ögonen annars. Hon sparkade av sig sina converse och satte sig på sin skateboard bredvid mig.
-"Ja de går jättebra.. Men du får komma tillbaka till London, Leon känner sig ensam."
-"Har ni flyttat ihop?!"
-"Hahah neeej!" Elvira skrattade åt mig. "Men de blir ju att jag sover hos han mycket och så."
-"Du gav mig nästan en hjärtattack.." skojade jag.
-"Nej nej.. Inte än.."
-"Hjärtattacken eller flytta in med Niall?" skrattade jag. Elvira instämde i skrattet.
-"Båda!" Jag log mot henne. "De är bra att du och Harry har löst allt." sa Elvira allvarligt.
-"Ja.. Jag menar, Louis har Eleanor. Jag älskar Harry, han älskar mig. Som han sa till mig, den enda som stoppar oss till att vara tillsammans är jag."
-"Men du hade dina skäl i början!"
-"Ja de vet jag. Men han visar att han är ledsen så.."
-"Kommer du tillbaka till London nu då? Jag menar, du hinner bo där lite till innan sommaren är slut!"
-"Lägg ner, de är bara början av juli." suckade jag. "Men jo, jag kommer nog tillbaka."
-"WIIEEE MICH ÄR TILLBAAKA!" skrek Elvira.
-"Kom nu, jag vill tillbaka till min pojkvän." sa jag och reste mig snabbt upp och sparkade mig iväg. Jag hörde Elvira ropa efter mig:
-"Inte rättvist! Jag måste ju fan ta på mig skor!" Jag skrattade åt henne och åkte ännu snabbare.

Borta vid bilen stod Harry och Niall. Jag åkte fram till Harry och stannad framför hans fötter. Han böjde sig fram och gav mig en snabb puss på munnen. Några sekunder efter kom Elvira.
-"Jävla fuskare.." muttrade hon.
-"What?" Niall kollade frågande på henne och sen mig.
-"She's just mad at me cause I came here before she did." Killarna skrattade. Jag och Elvira la in våra skateboardar i bilen som dem andra hade kommit i.
-"What are you doing here?" sa jag och kollade på Harry och Niall.
-"Waited for you." sa Harry och gav mig en lätt puss på pannan. "I wanted to talk to you, just me and you."
-"God, I'm popular today." skojade jag. Harry skrattade. "Where are we going?"
-"Back to the beach, just not where the others are."
-"Alright." sa jag, tog hans hand och började gå ner mot stranden igen.

-"Here comes our lovebirds!" sjöng Louise när vi närmade oss dem andra.
-"I bet, if Eleanor were here you wouldn't do anythng else then kiss her, walking aroung holding hands and love stuff." sa jag utmanande.
-"You have a point.." skrattade han. 
-"Come with me.." viskade Harry i mitt öra. Han började gå framför mig utan att släppa min hand. Jag märkte att han inte hade på sig sin kavaj och dem kläderna han hade på sig förut, han hade bytt om till svarta jeans, en vit lös tröja med en hoodie ovanpå. Han hade också döljt lockarna med en keps. 
-"How come you changed clothes?" frågade jag. Nu gick jag bredvid honom.
-"It wasen't that smart to take a suit to the beach." skrattade han. 
-"Why did you put on that in the first place?" 
-"Actully, I don't know, I was really nervous so I just ended up wearing that." Jag skrattade åt hans kommentar. 
-"What were you nervous about?" 
-"Everything, I didn't knew how you would react, what you would say after my little speech, after the song, this I'm about to do now." Han log mot mig, jag såg att han var riktigt nervös. 
-"Just relax.." sa jag lugnande och stannade han och lutade mig mot han och mötte hans läppar en kort sekund.  
Jag öppnade sakta ögonen och kollade runt mig. De låg en filt, men kuddar och en parasol var uppsatt och de var ljus lite överallt. 
-"Harry! It's so nice! Did you do this?" frågade jag överraskat. 
-"Me, Elvira, Leon, Niall, yeah everyone. We helped." svarade han stolt. 
-"Thank you so much." sa jag och kysste han. Länge. 
-"Come on.." sa han och gick bort mot filten och kuddarna och satte sig. Jag gick efter honom och satte mig i hans famn. "Wanna know why we're at the beach?" Jag nickade. "Do you remember our first date? You were skateboarding and I showed you my special place." 
-"I remember." 
-"And, that's the day when we got together. And actully.. It was the firtst time I realized I loved you." Jag kollade på han med stora ögon. 
-"Oh my god.. You loved me ever since then?" Han nickade. 
-"Can I tell you one more thing? Actully it's more like a question." 
-"Of course."
-"Okey.. I've been nervous about this all night. Here it comes.. I get it if you don't want to and you really don't have to but.. Do you wanna move in with me?" Han kollade osäkert på mig. Jag sprack upp i ett leende.
-"Yes yes yes yes yes yes!" sa jag och gav han en snabb puss på munnen. 
-"Really?" 
-"Of course I want to! You know Harry, I never stoped love you. I love you." 
-"I love you too." 



Kapitel 34 everyyonneee ! Vad tyckte ni?

 


Kommentarer
Postat av: one direction novell

gryymt braaa!!!

Jag är inne på min andra novell nu och är på del 4.. kika gärna in å hoppas du stannar? :D kram!

2013-03-28 @ 21:51:19
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0