Still the one - Kapitel 33

Michelles perspektiv
Tidigare:
-"Makes sence." sa jag. "I wanna see a picture of her!" Louis tog upp sin mobil ur fickan och visade en bild på han och en tjej, som måste varit Eleanor. Hon var hur vacker som helst. Dem var jättefina tillsammans. 
-"She's so beautiful!" utbrast jag. 
-"Isn't she?" sa Louis. Jag log mot han.
-"I'll just go see how Harry is destroying our food."
-"I heard that!" ropade Harry. 
-"So you're listening to us?" skrattade jag medan jag gick till han.
-"Ofcourse, I wanna know what you think about Eleanor." 
-"She seems fun." 
-"She is, and Louis is really happy with her." sa Harry.
-"That's good, cause that means his over me." sa jag. 
-"And that's mean that you're the only one stoping us from being together again." viskade Harry lågt, knappt så jag hörde själv. 
-"Harry.." 
-"I know.. But like I said. I can't imagine a life without you." 






Michelles perspektiv

Efter några timmar var allas mat äntligen klar. Alla satt vid bordet och åt, de var väldigt gott. Jag satt bredvid Harry och Elvira. Mitt emot satt Leon. På Elviras sida satt Niall och dem kunde inte låta varandra vara. Dem snodde matbitar från varandras tallrikar, kysstes, höll handen, var överallt på varandra. Dem var det sötaste paret jag hade sett på länge. Tydligen så såg Harry också de för i mitten av middagen böjde han sig till mig och viskade in i mitt öra: 
-"I think Elvira and Niall been taking things one step further." han skrattade åt sin egen kommentar, jag instämde snart på hans skratt och blickarna vändes åt oss. 
-"It looks like we getting back our second lovebirds." sa Louis och log lurigt till mig, Harry, Niall och Elvira. Jag kollade mot Elvira och Niall och såg att båda rodnade men kort därefter var dem inne i en kyss igen så jag tror inte dem brydde sig så mycket. Kommentaren borde inte vara riktad mot mig och Harry dock. 
-"I was just laughing at his joke!" försvarade jag mig. Eller, oss. 
-"Yeah.. Let's say that.." fortsatte Louis att reta. Jag var påväg att öppna munnen men Harry la en hand på min och sa:
-"Mich, drop it." han sprack upp i ett leende, som smittade av sig på mig och jag lät bli att fortsätta konversationen men Louis. 

Vi fortsatte äta och prata. Jag hade verkligen hur kul som helst, jag hade verkligen saknat att hänga med alla. När alla hade ätit upp reste sig Harry och plingade i glaset. 
-"Haha this is so.. Movie typical but, I wanted to say a few words! As everyone knows we are here because I screwed up. I let Michelle go away from me, instead of fight for her. I never regreted anything in my life more than I do now. It was the stupidest mistake I ever made. Michelle.. You're my everything. These days without you have been.. A hell. I haven't slept at all, I've bearly eating and I just been missing you so much. When.. When you walked in with Robin in his apartment, my heart skipped a beat. Seeing you, you were so beautiful. When Robin told me to leave I didn't know what do to, I couldn't just walk away from you, so I left my phone. Haha.. And when we meet in London and every time I've been with you have been so amazing! I was just torn apart when I told you we needed to break up becase everything with Louis. This is gonna sound so weird, but I left you cause I love you so much. I loved you so much, and I loved Louis so much, in a diffrent way ofcourse, but I was in the middle of everything and I just hated it and gave up too fast. I'm sorry. When I found you in the park I.. I hated my self and what I did. I just wanted to kiss you and say that everything will be okey. I love you more than anything. I'm so so so sorry." Han avslutade sitt lilla tal och torkade tårarna som hade runnit ner för hans kinder medan han pratade. Jag torkade mina med. 
-"One more thing..Niall?" Jag kollade på Niall och såg att han höll i en gitarr. Han började spela på en låt jag mycket väl visste vilken de var. Harry satte sig på sin stol igen och började sjunga:

your hand fits in mine like it's made just for me.. 
but bear this in mind it was meant to be
and I'm joining up the dots with the freckels on your cheeks
and it all makes sence to me
I know you've never loved the crinkles by your eyes
when you smile 
you've never loved your stomach or thigs.. 

Han fortsatte sjunga och jag gjorde allt för att inte börja gråta. Han kom till refrängen.. Louis solo.. Sitt solo.. Refräng igen.. Och nu kom Nialls solo, jag drog in luft och började sjunga.. Harry tystnade sakta men jag fortsatte:

you'll never love yourself half as much as I love you
and you'll never treat yourself right darling but I want you too
if I let you know I'm here 
for you, maybe you love yourelf like I love you 
oohh.. 
 
När refrängen började igen började Harry sjunga med. Vi satt och sjöng till varandra medan alla andra satt och tittade på. I vanliga fall skulle jag tyck de var pinsamt men just nu brydde jag mig inte. Låten tog slut. Harry log mot mig. Jag log tillbaka och lutade mig långsamt fram för att kyssa han. Jag stannade några centimeter framför hans läppar och kände hans andetag mot min kind. 
-"I love you." viskade han. 
-"I love you too." viskade jag tillbaka och tryckte mina läppar mot hans. Bakom oss började alla applådera och klappa händer. Jag avbröt kyssen och började genast skratta åt allihopa. 
-"Don't think we didn't heard your whispers!" retades Louis. 
-"I feel sorry for Eleanor that have to stand you." skojade jag. 
-"When did you get so mean?" frågade Louis stöt. Ett elakt leende lekte på hans läppar. Jag log tillbaka och tog Harrys hand. 
-"You're a really good singer." sa Harry imponerat. 
-"Yeah, seriously Michelle, you're awesome!" instämde Louis. "Niall, play.. One thing!" fortsatte Louis. Niall började spela på en låt jag aldrig hade hört. Liam började sjunga. De var en kärlekslåt. Såklart. När Liam slutade sjunga började Harry, han kollade in i mina ögon och sjöng. Ännu en gång började jag gråta. Glädjetårar. Zayn började sjunga och sen tog alla i och sjöng med i refrängen. Niall började sjunga, jag vart verkligen imponerad över hur bra han kunde spela gitarr och sjunga samtidigt. Killarna fortsatte sjunga. Jag, Elvira och Leon förökte hänga med så mycket som möjligt men de slutade med att vi brast ut i skratt. Niall slutade spela och de blev för några sekunder tyst. 
-"Michelle, come with me." sa Elvira och reste sig från sin stol och sträckte ut sin hand mot mig. Jag tittade på Harry och han nickade, jag böjde mig fram och tryckte mina läppar mot hans, han besvarade kyssen. 
-"Come on, you have all night to do that." sa Elvira äcklat. 
-"What about you and Niall?" sa jag menande.
-"What we aren't kissing?" sa Elvira oskyldigt.  Jag skrattade åt henne och gick med henne vart vi än skulle. 


Wooohoo! Kapitel 33! Vad tycker niii? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0