Kapitel 19

Tidigare:
-Jaja, gör de då. sa jag och gick vidare till nästa bord. 
När klockan var halv nio öppnade Alex dörren. Hon lät den stå öppen. De var ju sommar och varmt. Elvira hade ringt killarna och dem skulle komma hit så fort dem kunde. Efter 10 minuter kom våran första kund. Jag stod i kassan då. Jag vart lite nervös också. Jag har ju aldrig jobbat på ett café förut. Faktiskt så hade jag aldrig haft ett jobb. Mannen som kom in beställde två kaffe och två brownies. Han berättade att han väntade på sin fru. Han var riktigt trevlig. Om alla kunder skulle vara så trevliga skulle jag deffinivt trivas. 
Timmarna gick och kunder kom och gick. När jag håller på att bära bort disk från ett av borden kommer killarna in. Jag ler svagt mot dem och fortsätter in mot köket. Jag lämnar disken hos Leon. 
-Killarna är här.. sa jag tyst till Leon. Han kollade på mig.
-Klarar du dig? sa han.
-Ja.. Jag har bestämt mig. sa jag.
-Har du? När ska du berätta? sa han. 
-Jag har rast nu så jag tänkte göra de nu..
Jag gick ut ur köket och fram mot killarna.
-Hi guys! utbrast jag med lite nervös röst. Deras huvud vändes mot mig och dem sprack upp i ett leende. Niall var först fram med att hoppa på mig.
-I've missed you so you better solve things with Styles and Tomlinson. sa han tyst i mitt öra.
-I'm going to. Now. sa jag och släppte honom sedan. Jag kramade om alla. När jag kramade Louis sa jag:
-Can I talk to you and Harry for a sec? Han nickade oroligt. Harry kramade mig och jag viskade i hans öra:
-I wanna talk to you and Lou outside. han nickade och vi gick ut. Killarna kollade efter oss men brydde sig inte mer om de. Vi satte oss vid en av borden på uteserveringen.
-This.. Is awkward and not at all easy. I just want you to know that I wants us to be friends. Especially you to. I can't stand the thought that I am the one that might destroy your friendship. 
-You won't. Me and Harry have had fights before, it will be okey. Don't think about that. När Louis sa de kände jag mig lite lugnare men jag var fortfarande sjukt nervös. 
-Okey.. I had three options. The first was, picking Louis. The second was picking Harry. The third was picking none of you. But.. I can't hide my feelings. And epecially not for you Harry. Det sista sa jag tyst, men högt nog för båda att höra de. Jag kollade ner i bordet och kände en tår tränga sig genom ögat. Jag kollad upp och mötte Harrys blick. Han hade också tårar i ögonen. Han böjde blicken mot Louis. Han såg.. Inte ut som Louis. Han grät.
-Louis i'm sorry.. But as I said, I can't hide my feelings. But, I really wanna be your friend. And that's just not something I say. I really do wanna be your friend. Are you gonna be okey?
-I gotta get out of here. sa han och reste sig snabbt upp. Jag reste mig också. 
-Louis! ropade jag medan jag grät. Harry kom och kramade mig. 
-He will be okey, he just need to calm down. 
-But.. sa jag.
-Michelle, listen, he's 21, he can take care of him self. sa han. 
-Alright.. sa jag. Harry böjde sig ner och satte sina varma läppar mot mina. De var den mest perfekta kyssen nånsin. Harry avbröt kyssen och kollade in i mina ögon.
-So.. Since you "picked" me.. Wanna go on a date with me tonight? sa han och log sitt underbara leende. Jag log tillbaka och sa:
-Of course. 
-Great. I'll pick you up att 7. sa han och tog min hand. Vi gick in till dem andra igen. 
-Where is Louis? sa Liam oroligt.
-Well.. He ran away cause.. I said I couldn't hide my feelings for Harry. sa jag.
-Oh.. sa Liam. Sedan sprack han upp i ett leende. 
-So are we looking at Mr. and Mrs. Styles? sa Zayn lurigt. 
-Yeah right. We ran of and got married. sa jag ironiskt. 
-You never know. sa Zayn. 
-I better get back to work. sa jag och släppte Harrys hand. Can I get you anything? sa jag. Killarna skrattade.
-Yeah, I want a brownie and a cup of coffe. sa Liam. 
-Do you have any sandwiches? sa Niall. 
-Of course Nialler. sa Elvira och gick till disken och tog fram en smörgås. 
-Zayn? Harry? sa jag och kollade på dem. 
-Just a cup of coffe. sa Zayn. 
-Yeah me too. sa Harry.
-I'll get that. sa Elvira.
-No. I want Michelles coffe. sa Harry och skrattade. 
-Sure about that? sa Leon skeptiskt. 
-Hey! My coffe is better then hers! sa jag och pekade på Elvira. Då kom Alex ut från köket. 
-Are we working? sa hon lite surt.
-Just about to start. sa jag och sprang till kaffemaskinen. 
-Leon, you have alot of dishes. sa Alex. 
-Yeah.. sa Leon trumpet och gick till köket. Jag gjorde kaffe till Harry eftersom han sa att han ville ha min kaffe. Under tiden kunde jag inte sluta le. Men inte heller sluta tänka på Louis. 
Efter en stund var killarna tvunga att gå. Jag hade mycket kunder så jag han inte riktigt säga hejdå till Harry. Bara en snabb puss. Men jag skulle ju få vara med han hela kvällen. 
Vi slutade jobba klockan fem. Vi gick hem och när vi var hemma så såg jag att jag hade ett sms från Harry.
'I wanna take you to a special place tonight.xx' 

Jag skrev tillbaka.
'What special place?;)xx'
'My special place..xx'

-Jag ska ut med Harry ikväll. sa jag till Elvira och Leon. 
-Jag ska till Niall. sa Elvira. 
-Jaså? De går bra där va? sa jag. 
-Vadå så ni lämnar mig? sa Leon stött. 
-Fråga Liam, Zayn och.. Louis om dem vill hitta på nåt då! sa jag. Jag var lite tveksam med Louis. Han kanske bara ville vara ifred. Fast de var ju inte jag som frågade. 
-Mh.. sa Leon och gick iväg med telefonen till köket. 
Timmarna gick och när klockan var ungefär 10 i 7 ringde de på dörren. Harry hade inte sagt något om vad jag skulle ha på mig. Men jag hade på mig en typisk sommar outfit. Shorts och en tröja. De var bara jag och Leon hemma för Elvira hade redan åkt till Niall. Jag sprang och öppnade dörren.
-Hi. sa Harry snabbt och böjde sig sedan ner för att kyssa mig. Jag ställde mig lite på tå. Jag var inte jättelång, men de var Harry. 
-You don't know how long i've been wanted to do that without feeling guilty. sa han. Jag log mot han. Jag tog på mig skorna.
-Harry, where ever we are going, can I bring my skateboard? sa jag försiktigt.
-I didn't know you where skating? sa han förvånat. But sure! sa han. 
-Haha no.. I guess i'm not the type that skateboards. But Elvira learned me and it's really fun. I haven't done it for ages. 
-Haha but sure bring it! sa han och log. Jag sprang in i mitt rum och hämtade skateboarden. Jag gick ut till Harry och vi ropade hejdå till Leon. Vi gick hand i hand och när vi var ute ur lägenhets huset så började vi gå ner för en gata. Jag stannade och ställde ner skateboarden på marken och började åka sakta bredvid Harry. 
-You are good at it. sa han imponerat. 
-Well, i've been doing it since I was like.. 12 so.. sa jag och log mot han. 
-Why haven't you told me? sa han. 
-Like you have told me everything about you? sa jag och höjde ögonbrynen. 
-Haha no.. Okey, let me tell you everything about me. sa han. 
-Sure! 
-Okey, I have a sister named Gemma. Before I was in One direction I was in a band named White eskimo. I'm from Holmes Chapel. Now it's your turn. sa han. 
-That's everything about you? sa jag. 
-No, but I can't think of anything more! Ask questions instead. 
-Alright.. When is your birthday? 
-February first. When is yours? sa han. 
-July second. sa jag.
-Favorite movie?
-Hm.. Love actully. Your?
-Any Harry Potter movie! sa jag.
-We are going left here. sa han. Jag svängde på skateboarden åt vänster. Långt fram kunde jag se havet. 
-Is your special place at the sea? sa jag och kollade ivrigt på Harry. Han kollade lurigt på mig. 
-I won't tell you. sa han. Or.. I will tell you, if you give me a kiss. 
-Oh never.. skojade jag.
-I will kiss you anyway. sa han och tog tag i min arm och stannade skateboarden. Han satte sina läppar mot mina och jag försvann från verkligheten. När hans läppar lämnade mina kom jag tillbaka till verkligheten. 

Hon valde Harry! De var många av er som gissade på de. Vad tror ni händer med Louis? Kommer han bli okej? Kommentera!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0