Kapitel 18

Tidigare:
-Hej! Vad tänkte du på? sa hon. 
-Va? sa jag. 
-Du såg så fundersam ut. sa hon
-Aha, nej jag tänkte på jobb. sa jag.
-Ah..De har jag också gjort. Vi måste hitta nåt eller hur? sa hon bekymrat.
-Ja de måste vi.. sa jag. 
-Vad måste vi? sa Leon när han kom ut till köket efter ha duschat.
-Skaffa jobb. sa Elvira.
-De har ni rätt i, men vad? sa han. 
-Nåt fik har väl säkert nåt ledigt? sa jag.
-Servitör? sa Elvira ogillande.
-De är i alla fall nånting. 
Jag, Leon och Elvira var påväg hem efter att ha sprungit runt i halva London för att föröka hitta jobb. Som tur var hittade vi jobb åt alla. Faktiskt på samma ställe. Ett litet fik om heter Blue Brick Café. De var nyöppnat och behövde anställda. Så de var vi tre och ägaren som heter Alex. Hon var 23 och jättetrevlig. Jag och Elvira skulle jobba som servitriser och Leon skulle jobba som diskare. Alex bakade och gjorde allt själv. Vi skulle börja imorgon. Lönen var tillräckligt bra för att klara sig. Jag var bara glad att ha fått ett jobb överhuvudtaget. Väl hemma sjönk alla tre ner i soffan. Alla var slutkörda. 
-Vad sägs om en myskväll? Bara vi tre. Vi kan kolla på film. Som hemma i Sverige. 
-Sverige! Jag måste ringa hem! Jag har inte pratat med dem hemma på jättelänge! sa jag och reste mig från soffan och gick in i mitt rum. Jag ringde hem. 
-Charlie? hörde jag min brors röst. 
-Hej Charlie! De är Michelle! sa jag glatt. 
-De hör jag väl! Va kul att man får höra nåt från dig! sa han skämtsamt. Hur har ni de då? sa han. Jag kunde höra att han log. 
-Vi har de jättebra. Lägenheten är jättefin och vi trivs. Vi skaffade faktiskt jobb idag! sa jag. 
-Jaså? Lill syrran börjar jobba och allt. Vad för jobb då?
-Servitris! sa jag. Både jag och Elvira är de, Leon är diskare. sa jag med ett skratt. 
-Haha de passar honom bra! Har ni träffat några kompisar eller sitter ni hemma varje kväll och kollar på Harry Potter som ni gjorde här? sa han. Jag funderade på om jag skulle berätta vad som hänt med Louis och Harry. Men jag beslutade för att berätta.
-Jo, vi har träffat några kompisar. Fem jättetrevliga killar.  Harry, Zayn, Niall, Louis och Liam. 
-Fem killar? Herregud.. Jag slår vad om att du och Elvira har kärat ner er i en av dem. 
-Haha.. Ja, Elvira är ganska nere i Niall. Jag.. Är ganska nere i två av dem.. sa jag försiktigt. 
-Två? Michelle.. Du kan bara ha en kille vet du va? sa han retsamt. 
-Jag vet! Men jag vet inte vem, för båda är lite nere i mig med. sa jag. 
-Vilka av dem? sa han. 
-Louis och Harry. 
-Berätta om dem. sa han. 
-Okej.. Asså.. Alla fem är med i ett band, One direction. Dem är typ.. De största pojkbandet i världen. 
-Vänta vad sa du nu?! nästan skrek han.
-Charlie, lugna ner dig. Jag sa att dem var med i ett band som var världens största pojkband. Men dem är helt vanliga människor! 
-Wow.. Men du, vad heter dem i efternamn, jag vill se hur dem ser ut. sa han. 
-Harry Styles och Louis Tomlinson. sa jag. 
-Mh.. Efter ett tag sa han:
-Jag förstår att dig.. Hade jag varit tjej hade jag varit lika nere i dem som du är. 
-Haha.. Får jag prata med mamma? sa jag. 
-Ja, om du svarar på en fråga. sa han. 
-Vad för fråga?
-Kommer du klara dig? sa han. Jag menar, med Louis och Harry. 
-Ja jag tror de. Har nog redan kommit på en lösning..sa jag.
-Bra, jag ska hämta mamma. 
Jag pratade med mamma. Om lite andra saker än Harry och Louis. Hon är inte den första jag snackar om killar och sånt.  
Efter ungefär en timma hade jag pratat med pappa och Astrid också. Jag gick ut från mitt rum till vardagsrummet men ingen var där. Jag gick till Leons rum och knackade. Han öppnade dörren och höll telefonen mot örat. Han pekade på den och jag gick vidare till Elviras rum. Jag knackade och hon ropade kom in. Jag gick in och såg henne ligga i sängen med datorn. 
-Hej. sa jag.
-Hej hej. 
-Ringde du ockå hem? sa jag. 
-Ja. De var skönt att prata med dem. sa hon. 
-Ja de var de.. Jag snackade med Charlie om Louis och Harry. sa jag.
-Sa han något som fick dig att komma nånstans?
-Inte direkt.. Men jag har typ gjort mitt val.. sa jag.
-Du skojar? Och du har inte sagt nåt till mig.. Bra vän. Riktigt bra vä.. Jag lät henne inte prata klart.
-Jag har inte sagt till nån förutom dig och Charlie. Jag ska berätta för Harry och Louis snart. Jag är rädd för att såra dem bara.. 
-Vem kommer bli din officiella pojkvän då? sa Elvira nyfiket. 
-Jag vill inte säga innan jag säger till Harry och Louis. sa jag.
-Meh! Dålig vän! sa hon och knuffade ut mig ur hennes rum. Jag visste att hon skojade med mig men jag gick till badrummet och borstade tänderna och tog bort mitt smink. Jag gick vidare till sovrummet och kröp ner i sängen och somnade med en gång nästan. 

Jag vaknade av Elvira som ryckte upp dörren och skrek på mig att jag skulle vakna. Jobb. Ja de var väl bara och gå upp. Jag lyfte motvilligt på täcket och satte mig på kanten av sängen. Jag kollade var klockan var 07.30. Jag suckade och reste på mig. Jag tog frukost och gick sedan för att göra mig i ordning. De gick snabbt. Jag skulle ju bara jobba. När alla var klara gick vi till jobbet. Som tur var så var de inte jääättelångt så vi kunde gå. 
-Hi! ropade Alex när vi gick in genom dörren. 
-Hello Hello. sa jag. 
-How are you? sa hon med ett leénde. 
-Good, but tired. How are you? sa jag. 
-Same. sa hon. Hon gav mig och Elvira varsitt förkläde. Vi öppnade halv nio och klockan var kvart över åtta. Jag och Elvira började torka bord och fixa massa sånt. Man märkte tydligt på Alex att hon var taggad, men ändå nervös. När jag torkade ett bord kom Elvira fram till mig.
-Kan vi inte bjuda hit killarna? Som några av dem första gästerna? sa hon.
-Elvira jag vet inte.. sa jag försiktigt. 
-Kom igen! Bara för att de är ett triangeldrama mellan er så betyder inte det att vi inte kan sluta hänga med dem. sa Elvira bestämt. 
-Jaja, gör de då. sa jag och gick vidare till nästa bord. 
När klockan var halv nio öppnade Alex dörren. Hon lät den stå öppen. De var ju sommar och varmt. Elvira hade ringt killarna och dem skulle komma hit så fort dem kunde. Efter 10 minuter kom våran första kund. Jag stod i kassan då. Jag vart lite nervös också. Jag har ju aldrig jobbat på ett café förut. Faktiskt så hade jag aldrig haft ett jobb. Mannen som kom in beställde två kaffe och två brownies. Han berättade att han väntade på sin fru. Han var riktigt trevlig. Om alla kunder skulle vara så trevliga skulle jag deffinivt trivas. 
Timmarna gick och kunder kom och gick. När jag håller på att bära bort disk från ett av borden kommer killarna in. Jag ler svagt mot dem och fortsätter in mot köket. Jag lämnar disken hos Leon. 
-Killarna är här.. sa jag tyst till Leon. Han kollade på mig.
-Klarar du dig? sa han.
-Ja.. Jag har bestämt mig. sa jag.
-Har du? När ska du berätta? sa han. 
-Jag har rast nu så jag tänkte göra de nu..

Snart får ni veta vem hon väljer! Vem tror ni? De blev ett långt kapitel. Hoppas ni gillade de! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tro det blir HARRYYYY!! xxx

2013-01-24 @ 22:48:33
Postat av: galen

MER

2013-01-25 @ 15:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0