Kapitel 17

Tidigare:
-I.. I missed you. sa han tyst.
-I taught you were at the movie night. sa jag och kollade ner i golvet och sedan upp i hans ögon. 
-No.. I couldn't face Louis after yesterday.. sa han och kollade djupt i mina ögon. 
-Look Harry.. I don't wanna get betwee.. Harry avbröt mig mitt i meningen.
-Michelle. Listen to me. This is gonna be alright. It's going to be okey. You don't have to worry. Han hade tagit ett steg mot mig. Han höll en hand på min höft och kollade djupt i mina ögon. Jag väck blicken ner i golvet men då lyfte han upp mitt huvud med två fingrar. Han lutade sig fram och satte sina läppar mot mina med fingrarna under min haka fortfarande. Han kysste mig och kysste honom tillbaka. Jag avbröt kyssen och kollade upp mot hans ögon. Dem lyste gröna. Jag tog hans hand och gick in i vardagsrummet. 
-Wanna join me on my movienight? sa jag. 
-Sure babe. sa han och vi satte oss ner i soffan. 
-Love actully! I love that movie. utbrast han. Jag skrattade och la huvudet på hans axel. Han la armarna runt mig. Här kände jag mig trygg. I Harrys armar kände jag mig trygg.
Harrys perspektiv

Jag vaknade och tittade mig omkring. Efter ett tag förstod jag att jag var hos Michelle. Efter ännu ett tag förståd jag att Michelle låg i mina armar. Jag kollade ner på henne och hon började röra på sig. Hon öppnade ögonen och kollade yrvaket på mig.
-Morning. sa hon.
-Morning beautiful. Slept well?
-I slept in your arms so of course. sa hon lurigt.
-I need breakfast, how about you? sa hon och ställde sig upp.
-Yeah.. But I need one more than breakfast right know. sa jag och kollade på hennes läppar. Hon fattade och lutade sig över för att kyssa mig. Hon satte sina varma läppar mot mina. 
-Uhm.. Hello. sa en röst bakom oss. Vi slutade kyssas och Michelle kollade bak för att se vem de var. De var Leon. 
-Hi Leon. sa jag med ett skratt. Han fortsatte skrattandes till köket. Jag märkte på Michelle att hon blev sur. 
-Michelle, relax it was just Leon. sa jag och ställde mig upp.
-I know.. sa hon. Vi gick ut till köket och åt frukost. Under frukosten ringde min mobil. De var Paul.
-Hi Paul! sa jag. 
-Harry, where are you?! You have an interview in 20 minutes!
-Oh god! I totally forgot Paul! I'll be there! sa jag och la på.
-Who was it? sa Michelle med macka i munnen. 
-Paul, our tourmanger and bodygard. I have an interview in 20 minutes I really have to go. 
-Oh.. sa hon och tittade ner i bordet. 
-Michelle i'm so sorry, I totally forgot. I'll call you when i'm free. 
 
Michelles perspektiv

Harry stormade ut ur lägenheten. De var tråkigt att var tvungen att åka. Men de var ju jobbet liksom. Jobb.. Jag måste skaffa ett jobb. Min stora dröm var ju att bli sångerska, men de måste jag nog lägga åt sidan och fokusera på verkliga grejer. Elvira kom in i köket.
-Hej! Vad tänkte du på? sa hon. 
-Va? sa jag. 
-Du såg så fundersam ut. sa hon
-Aha, nej jag tänkte på jobb. sa jag.
-Ah..De har jag också gjort. Vi måste hitta nåt eller hur? sa hon bekymrat.
-Ja de måste vi.. sa jag. 
-Vad måste vi? sa Leon när han kom ut till köket efter ha duschat.
-Skaffa jobb. sa Elvira.
-De har ni rätt i, men vad? sa han. 
-Nåt fik har väl säkert nåt ledigt? sa jag.
-Servitör? sa Elvira ogillande.
-De är i alla fall nånting. 

Kooooort kapitel, hände inte så mycket. Men jag ska försöka skriva ett längre imorgon om jag inte får masa läxor! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra ändå!! xxxxxxxx

2013-01-23 @ 00:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0