Kapitel 16

Tidigare:
-Michelle, don't cry! I didn't mean it.. It's just that I.. I like you so much and when Harry told me that you had kissed.. I got angry cause I didn't know you liked him too. I taught you were mine. sa han med gråt i halsen.
-I didn't know either! When he kissed me.. It felt so right and when you kissed me it felt so right.. sa jag. 
-I'm sorry.. I messed everything up! I should'nt told you that I liked you. I'm sorry. sa Harry.
-No Harry. Don't be sorry. I'm glad you told. sa jag.
-What shall we do? frågade Louis. 
-I think.. Michelle need to "choose" between us. sa Harry försiktigt. Både Louis och Harrys blickar vändes mot mig. 
-I can't.. I really can't. But.. I really can't get over you either. sa jag och tårarna började rinna igen.
-Then you have to choose. sa Harry och jag kunde sen tår komma ner från hans öga också. 

Michelles perspektiv
 

De var långt efter midnatt men jag låg fortfarande vaken i min säng. Jag tänkte, grät och tänkte lite mer. Allt hade blivit fel väldigt fort. Jag visste inte vad jag ville. Jag ville vara med Louis men också med Harry. Sen var de en liten bit av mig som sa att de är bäst att inte vara med någon av dem. Men de sista bestämde jag mig inte för att lyssna på. De skulle aldrig gå. Jag visste helt enkelt inte vad jag skulle göra. 
 
Jag vaknade av solljuset. Fan. Glömde dra för gardinerna. Jag sträckte mig efter mobilen och kollade på klockan. 
07.30. Jag suckade. Skulle jag gå upp eller somna om? Till slut bestämde jag mig för att gå upp. Jag skulle ändå inte somna om. Jag gick till badrummet och gick in i duschen. Jag passade på att raka benen och sånt också. Efter duschen gick jag till köket. Satte på te och gjorde mackor. Jag satte mig och åt frukosten. Efter ungefär 10 minuter kom Elvira ut till köket. Hon tittade förvånat på mig. 
-Vad gör du uppe? frågade hon. 
-Undrar jag med..sa jag.
-Leon sa att Lou och Harry var här igår.. fortsatte hon. 
-Mm.. sa jag med macka i munnen. 
-Hur gick de? sa hon försiktigt. Jag tittade ner i bordet. 
-De gick väl.. Jag menar vi kom ingenstans förutom att jag måste "välja" mellan dem. Louis vet allt och han var gnaska arg igår. Harry var mer ledsen tror jag. De var jobbigt att se dem så. Dem var inte sig själva liksom. 
-Åh gumman.. Men vad tror du? Hur kommer allt bli? sa hon. 
-Jag har ingen aning. Jag har varit vaken halva natten och tänkt men inte kommit fram till nånting. Hur gick de med Niall förresten? sa jag. Elvira sprack upp i ett leende. 
-Bra.. Han tog mig till en restaurang och vi pratade och skrattade och sen.. Kysstes vi..sa hon och tittade ner i bordet.
-Åh va roligt! Jag märkte inte att du kom hem igårkväll! Var du hemma så sent? skojade jag. 
-Haha nejdå.. Elva tror jag den var. sa hon och log. 
-Ska ni ses igen? sa jag. 
-Ja de tror jag! Ehm.. Faktiskt så ska alla ha en filmkväll ikväll. Vi har inte sagt nåt till dig för vi visste inte om du ville komma för Louis och Harry ska vara där men.. Ah. sa hon. 
-Aha hos vem? frågade jag. 
-Louis. sa hon tyst.
-Okej.. Jag tror inte jag följer med..sa jag. Hur mycket jag än ville träffa killarna så kunde jag inte följa med. De skulle bli för pinsamt. 
-Okej, jag förstår dig. Men gumman, jag måste duscha nu. Säg till om de är nåt. Vi finns här för dig. sa hon och log. 
-Tack. Älskar dig. sa jag.
-Älskar dig med. sa hon och gick mot sitt badrum. Jag ställde tekoppen på diskbänken och gick till vardagsrummet och satte i Sex and the city och började kolla. De här var vad jag skulle göra idag. Kolla på film. 

Några timmar senare

Klockan var 17.30 och Elivra och Leon skulle till Louis på filmkväll. Jag låg fortfarande i soffan och kollade på film. 
-Ring om de är nåt. sa Elvira. 
-Ja mamma. sa jag och suckade. Hon skrattade och gick ut till hallen. Leon gick mot mig och satte sig bredvid mig.
-Jag älskar dig. sa han och pussade mig på pannan. 
-Älskar dig med. sa jag tyst. Love actully spelades på tvn men jag var för trött på filmer för att orka kolla. Jag borrade ner mig i mitt täcke som jag hade hämtat från sängen. Jag känner hur en tår tränger sig fram genom ögat. Jag orkar inte bry mig så de kommer allt fler tårar. Min mobil vibrerar och jag kollar på skärmen. 
Harry <3 
Varför ringer han nu? Är inte han med på filmkvällen? Efter ett tag bestämde jag mig för att svara. 
-Hello? sa jag.
-Hi. It's me, Harry.
-Hi. 
-Uhm.. This is gonna sound really weird but, i'm outside your apartment so can you let me in? 
-Well that sounded weird. But sure. Wait for a sec. sa jag och la på. Vad gjorde han här? Jag gick ut till hallen och såg min spegelbild i spegeln. Jag såg ut som ett troll. Jag släppte ner håret från den lösa bullen och försökte fixa till håret så mycket som möjligt. Jag vände mig mot dörren och öppnade. Jag möttes av Harrys ansikte. 
-Hi. sa han.
-Hello. What are you doing here? sa jag.
-I.. I missed you. sa han tyst.
-I taught you were at the movie night. sa jag och kollade ner i golvet och sedan upp i hans ögon. 
-No.. I couldn't face Louis after yesterday.. sa han och kollade djupt i mina ögon. 
-Look Harry.. I don't wanna get betwee.. Harry avbröt mig mitt i meningen.
-Michelle. Listen to me. This is gonna be alright. It's going to be okey. You don't have to worry. Han hade tagit ett steg mot mig. Han höll en hand på min höft och kollade djupt i mina ögon. Jag väck blicken ner i golvet men då lyfte han upp mitt huvud med två fingrar. Han lutade sig fram och satte sina läppar mot mina med fingrarna under min haka fortfarande. Han kysste mig och kysste honom tillbaka. Jag avbröt kyssen och kollade upp mot hans ögon. Dem lyste gröna. Jag tog hans hand och gick in i vardagsrummet. 
-Wanna join me on my movienight? sa jag. 
-Sure babe. sa han och vi satte oss ner i soffan. 
-Love actully! I love that movie. utbrast han. Jag skrattade och la huvudet på hans axel. Han la armarna runt mig. Här kände jag mig trygg. I Harrys armar kände jag mig trygg.

Oj oj oj! Nu hettar de till mellan Harry och Michelle? Vad tror ni kommer hända? Hoppas ni gillade de! Kommentera!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJ OJ OJ
Jag tror hon väljer HaZZa

2013-01-18 @ 22:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0