Kapitel 15

Tidigare:
De pirrade till i magen när jag läste de. Jag svarade:
'Good morning Nialler. Of course ! When?xx' 
Inom några sekunder svarade han:
'7pm tonight. Wear something nice but not too nice haha.xx' 
Nåt fint men inte för fint? Så ingen gala klänning eller nåt då..Jag gick in till Michelle som låg och sov. Jag hoppade upp i hennes säng och hon vaknade med ett ryck. 
-Va fan! skrek hon och borrade ner huvudet i kudden. 
-Niall bjöd mig på en dejt! sa jag ivrigt. Hon tittade långsamt upp från kudden. 
-JA! Skrek hon. Äntligen! När ? frågade hon. Jag kunde se att hon var glad för min skull.
-Klockan 7 ikväll. Men jag vet inte vad jag ska ha på mig! Han skrev ' Wear something nice but not too nice'. 
-Kom igen då! sa hon och sprang in i mitt rum. Jag sprang efter och vi började leta i min garderob. Vi gick in till Michelles garderob efter en stund för att se vad i hittade där. Efter ett tag så valde vi en vit tröja med en somrig kjol.

Elviras perspektiv


Klockan var 18:55, de plingade på dörren. Jag reste mig snabbt från stolen i köket och sprang nästan till dörren. Jag öppnade dörren och där stod Niall. Fin som vanligt. Han hade en enkel vit t-shirt och jeans på sig. Enkelt men jättefint. 
-Hi gorgeous. sa han och gav mig en kram. 
-Haha , Hi Niall. sa jag. 
-Ready? frågade han mig och log stort.
-Yeah, just gonna put on my shoes. sa jag och tog på mig ett par vita låga converse. 
Jag ropade hejdå till Leon och Michelle och så gick vi ut ur lägenheten. 
 
Michelles perspektiv
Jag satt på sängen i mitt rum och höll på med datan. Jag kände hur de vibrerade vid mitt lår. Jag tog upp mobilen och såg ett sms från Louis
'We need to talk. You me and Harry. Can we come over?xx' 
'I know.. Sure. Leon is home but he is on his room.xx'

Jag fick inget svar men antog att dem var påväg hit så jag stängde av datorn och gick in till Leon.
-Harry och Louis kommer, vi ska prata.. Så kan du stanna på ditt rum? frågade jag. 
-Ja de kan jag väl. Ropa på mig så kommer jag om du behöver hjälp. skojade han. Jag suckade åt han och gick mot köket. Jag satte mig på en stol och försökte tänka. Jag hade ingen aning om vad jag ville. Just nu kändes de som allt jag ville var att lägga mig under täcket och aldrig vakna igen. Efter ett tag ringde de på dörren. Jag gick med långsamma steg och öppnade dörren. Jag möttes av både Harry och Louis. Men de var inte dem vanliga Harry och Louis. Louis såg arg ut och Harry såg.. Ledsen ut. De var inte likt dem. 
-Hi.. Sa jag tyst. 
-Hi. sa Louis kort. Dem gick in och tog av sig sina skor. Vi gick och satte oss i köket. Jag bröt tystnaden:
-So.. How much do you know? frågade jag Louis. Innan Louis hann svara så sa Harry:
-I told him everything, the kiss, that I like you, that you like us both , yeah everything. 
-Okey..Bu.. Jag hann inte prata klart innan Louis nästan skrek.
-Who do you want??!! Jag blev så förvånad så jag visste inte vad jag skulle säga. 
-I.. I.. I don't know! sa jag och jag kände hur en tår gled nerför kinden. I like you both! I don't know what to do! Tårarna strömade nerför kinderna. 
-Michelle, don't cry! I didn't mean it.. It's just that I.. I like you so much and when Harry told me that you had kissed.. I got angry cause I didn't know you liked him too. I taught you were mine. sa han med gråt i halsen.
-I didn't know either! When he kissed me.. It felt so right and when you kissed me it felt so right.. sa jag. 
-I'm sorry.. I messed everything up! I should'nt told you that I liked you. I'm sorry. sa Harry.
-No Harry. Don't be sorry. I'm glad you told. sa jag.
-What shall we do? frågade Louis. 
-I think.. Michelle need to "choose" between us. sa Harry försiktigt. Både Louis och Harrys blickar vändes mot mig. 
-I can't.. I really can't. But.. I really can't get over you either. sa jag och tårarna började rinna igen.
-Then you have to choose. sa Harry och jag kunde sen tår komma ner från hans öga också. 

Lite drama! Vad tror ni? Vad vill ni? Vad tyckte ni om kapitlet? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ohh, undra vem hon väljer... x
Great kapitel!

2013-01-11 @ 20:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0