Kapitel 14

Tidigare:
-Harry.. I think we have to talk about what happend before.. sa jag.
-Okey.. What do you wanna know? frågade han.
-I don't wanna know anything! I just wanna.. I don't know what I want. I like Louis. A lot. But at the same time.. I like you. Everything is so frustrating..
-You like me? frågade Harry förvånat.
-Well yeah! But I like Louis too. And that's what makes everything so difficult. sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Harry märkte att jag blev ledsen och flyttade närmare.
-Hey.. Don't be sad.. Everything will work out. Jag kunde inte tro hans ord. Han lät inte övertygad. Jag kollade in i hans gröna ögon. Jag böjde mig framåt och snuddade hans läppar. Han böjde sig fram och våra läppar möttes. Han tryckte hans läppar hårdare mot mina. Jag avslutade kyssen och kollade in i Harrys ögon. Man kunde se att han hade gråtit några tårar. 
-Don't cry.. viskade jag.
-I could say the same to you. sa han och log. 


-Vad hände? var de första Elvira frågade mig när jag kom in i lägenheten efter ha varit hos Harry hela kvällen. 
-Kan jag få komma in först? sa jag lite surt. Jag tog av mig skorna och gick in och sjönk ner i soffan. De hade varit en lång dag. 
-De som hände var.. Jag började berätta om allt. Om att Harry hade kysst mig och ja, allt. När jag var klar sa Leon:
-Du måste prata med Louis om de här. 
-Jag vet.. Jag tror de är bäst att alla tre pratar om de. sa jag. 
-De låter som en bra idé. Du måste tänka efter själv vem du vill vara med också. sa Leon. Jag suckade.
-De är de som är de svåra! Jag vet inte vem jag vill vara med. Jag gillar båda.. 
-Du kommer på nåt. Men jag måste gå och lägga mig nu. Godnatt. sa Elvira.
-Jag ska också gå och lägga mig. sa jag och reste mig från soffan. Ska inte du sova? frågade jag Leon.
-Snart. sa han och satte på tvn. Jag ryckte på axlarna och gick till badrummet och bestämde mig för att ta en dusch. Jag tog av mig kläderna och gick in i duschen. Jag lät de varma vattnet åka nerför kroppen. Medan jag duschade tänkte jag på Louis och Harry. De spelade ingen roll hur mycket jag tänkte, jag kom inte fram till något annat än att de skulle bli ett svårt val.
 
Elviras perspektiv

Jag satt i soffan och åt flingor. Min mobil vibrear och jag tar upp den. Det var Niall som hade smsat. 
'Good morning beautiful. Sorry for asking in a text, but would you like to go on a date with me?xx'  

De pirrade till i magen när jag läste de. Jag svarade:
'Good morning Nialler. Of course ! When?xx' 
Inom några sekunder svarade han:
'7pm tonight. Wear something nice but not too nice haha.xx' 
Nåt fint men inte för fint? Så ingen gala klänning eller nåt då..Jag gick in till Michelle som låg och sov. Jag hoppade upp i hennes säng och hon vaknade med ett ryck. 
-Va fan! skrek hon och borrade ner huvudet i kudden. 
-Niall bjöd mig på en dejt! sa jag ivrigt. Hon tittade långsamt upp från kudden. 
-JA! Skrek hon. Äntligen! När ? frågade hon. Jag kunde se att hon var glad för min skull.
-Klockan 7 ikväll. Men jag vet inte vad jag ska ha på mig! Han skrev ' Wear something nice but not too nice'. 
-Kom igen då! sa hon och sprang in i mitt rum. Jag sprang efter och vi började leta i min garderob. Vi gick in till Michelles garderob efter en stund för att se vad i hittade där. Efter ett tag så valde vi en vit tröja med en somrig kjol. 

JAG VET JAG VET JAG VET! Kapitlet är JÄÄÄÄTTE kort , men jag inte tid/inspiration till att skriva. Men jag ville skriva ikväll för jag har inte skrivit på väldigt länge. Jag ska försöka ta tag i de nu när skolan börjar. Inga bilder heller.. :((

Kommentarer
Postat av: Ari

easy big guy! Det var jättebra!! <3 xx
Och vi förstår att man inte alltid kan komma med långa & braa kapitel. Men vi något ändå? eller hur? Bättre nåt än inget xx
/ A

2013-01-06 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0