Kapitel 24

Tidigare:
Det plingade på dörren och jag sprang för att öppna. Jag öppnade dörren och möttes av Nialls leende. Han kramde om mig och gick in. Antagligen till Elvira. Jag kramde om Zayn och Liam. Louis såg lite nere ut. Jag gav honom en extra lång kram. Till sist kom Harry. Han såg också nere ut. Men när jag frågade hur de var sa han att de var bra och att jag inte skulle oroa mig. Han kysste mig och vi gick in till dem andra. Vi tog alla grejer och gick tillsammans ner till gården för att börja grilla. Leon och jag hade varit och handlat tidigare och vi hade köpt kyckling. Zayn , Leon och Louis började grilla. Harry hade lagt sig ner på marken och låg och blundade. Jag gick fram till honom och la mig försiktigt bredvid. Han öppnade ögonen och log mot mig. Han drog in mig till sig. 

-Harry. Please tell me the truth. What's wrong? sa jag. De tog ett tag tills Harry svarade men till slut sa han:
-It's nothing. At least not to worry about today. Let's forget all of out problems and deal with them tomorrow. Jag log mot han och nickade. Han kysste mig i pannan och jag la mitt huvud på hans bröstkorg. Vi låg där och pratade en stund tills Zayn skriker ut med tillgjord röst att de är mat. 

Klockan var nu 23:21 och vi satt fortfarande nere på den lilla gården. Kvällen hade blivit så lyckad! Vi hade ätit god mat. Efter maten spelade alla fotboll och sen hämtade jag ner en högtalare man kopplar till iPhonen och satte på hög musik. Men efter ungefär en halvtimma kom de massa som klagade, men de förstörde inte kvällen. De gjorde den bara roligare för vi började skratta och flamsa oss ännu mer. Senare på kvällen satte vi oss vid bordet med tända ljus. Niall hade med sin gitarr och han började spela och dem andra sjöng. De var som när vi satt på stranden. Då hade vi precis träffats. De var dagen Louis bjöd ut mig. Jag sneglade bort mot Louis. Han hade varit som vanligt idag. Även fast han såg nere ut när han kom. Men nu såg han riktigt deppig ut. Jag kollade upp på Harry, jag satt i hans knä, och puttade lite på han. Han slutade sjunga och kollade ner på mig. 
-What's wrong with Louis? viskade jag tyst in i hans öra. 
-Let's take all the problems tomorrow. sa han. Juste, som han sa förut. Vi tar alla problemen imorgon. Harry började sjunga igen och jag la mig försiktigt ner på hans bröstkorg och lyssnade. Åhh dem är så duktiga. 
Klockan gick och helt plötsligt var den 01:21 istället för 23:21. Killarna kände att dem ville hem. Alla förutom Niall och Harry. Dem stannade över natten. Killarna var påväg att gå men jag sa: 
-Hey! Don't leave without a hug! Zayn kom springande och lyfte upp mig i kramen. Jag började skratta och kramade han tillbaka när han satte ner mig på marken. Liam gick fram och skakade på huvudet. Jag kramade han och fick till och med en puss på handen som en gentleman. Louis gick långsamt fram till mig. Jag gick med snabba steg mot honom. Jag viskade i hans öra:
-Call me. 
När vi släppte varandra nickade han. Dem gick ut genom grinden. Jag tog Harrys hand och började gå upp mot lägenheten. Niall och Elvira gick bakom oss. Men dem stannade ungefär efter varje steg för att kyssa varandra. Harry märkte nog också de för han sa tyst: 
-Let's save that til we get up to the bed. Han log lurigt och jag pussade han snabbt på munnen. 
När vi väl låg i sängen kröp jag intill han och han la en arm runt omkring mig. Han böjde ner huudet och plutade lite med läpparna. Jag pressade mina mot hans och han sina mot mina. Jag kände hans tunga mot min. Jag släppte motvilligt för att hämta luft. Han log mot mig. Det såg ut som han hade tårar i ögonen men jag kunde inte se ordentligt för de var mörkt. 
-Harry.. Are you crying? viskade jag oroligt. 
-Whut.. No.. sa han. Men jag hörde på han att han ljög. 
-Michelle. I wanna tell you something. sa han. I.. I love you. Don't you ever forget that. När han sa de blev jag alldeles varm inuti mig. 
-I love you too. sa jag och kysste honom en gång till. Ännu en gång kände jag hans tunga i min mun. Om de ens var möjligt var den kyssen ännu mer perfekt. Med ett leende somnade jag i Harrys armar. 

Harrys perspektiv

Jag satt i vardagsrummet och kollade på tv. Eller jag kollade inte. Jag satt och stirrade på tvn. Jag var så sjukt nervös. Jag hade bestämt mig. Jag skulle göra de. Göra slut med Michelle. Jag kunde inte se Louis så sårad. Hur mycket jag än älskade Michelle var jag tvungen. Helt plötsligt kommer Michelle upp. Hon log mot mig och gick fram. Hon satte sig bredvid mig och kysste mig. Jag kysste tillbaka lite lamt. 
-Is something wrong? sa hon oroligt. 
-Mich.. I need.. To tell you something.. And it's not going to be easy. Hon såg på mig med stora ögon och jag såg att hon var orolig. Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken men jag ignonerade de och fortsatte: 
-Yesterday when we were on our way to you, Louis told us that he wasen't over you. He said that he can't stand seeing us together. He was miserabel. I'm just gonna say it.. I need to break up with you Michelle. Nu kunde jag inte hejda tårarna. Dem kom en efter en ner för min kind. Jag kollade upp från marken på Michelle. Hon kollade ner i golvet. Jag såg tårar strömma ner för hennes kinder. Hon kollade sakta upp från golvet. Hon mötte min blick. 
-But.. You.. You said that you loved me! You said that you loved me! And I believed you! I said I loved you too. How.. How could you?! hon skrek på mig medan tårarna forsade. 
-I said I meant it.. sa jag tyst. 
-If you really love someone you just don't give up! 
-I'm sorry Michelle.. But I love you. But I love Louis too.. 
-Oh, so you just didn't love me enough? That explains everything! 
-Michelle.. 
-Harry. Leave now. 

DRAAAMMAAA! Vad tycker ni? Vad tror ni händer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0