Kapitel 23

Tidigare:

-Who's that? sa en av tjejerna kaxigt. 

-She's.. Harry lät orolig. Jag kollade upp mot han och nickade. Som svar på att han fick säga att vi var ihop. My girlfriend. avslutade han sin meing. 

-Your what? sa samma tjej. 

-My girlfriend. sa Harry lugnt. Michelle. 

-Michelle. Stay away from my Harry. sa tjejen och tog ett steg fram mot mig. 

-Excuse me. I'm not yours. I'm Michelles. Is that a problem? sa Harry argt. Tjejen blängde surt på mig och gick därifrån. Jag tänkte på vad tjejen hade sagt. Harry kollade på mig. 

-Are you okey? I'm so so sorry.. sa han och la händerna runt mig. 

-I'm fine.. sa jag tyst. 

-Are you sure? envisades han. 

-Yeah.. Just a little shocked.. 

-All girls aren't like her. sa Zayn. Jag kollade på han och han log. 



Harrys perspektiv


-So Harry, there are romors that you have a girlfriend! sa interjuvaren. Is that true? 

-Well.. Yeah.. sa jag försiktigt. Publiken och interjuvarna oohhhh:ade och jag kände hur Niall som satt bredvid mig puttade mig i sidan. Jag skrattade lite generat och interjuvaren fortsatte: 

-Tell us about her! sa hon.

-Well.. She's.. Her name is Michelle. She's the most wonderful person I've ever met, she knows how to be serious and she knows how to laugh. And I love being around her. sa jag. 

-Is this Michelle? sa interjuvaren och visade en bild på Michelle på en stor skärm. 

-Yes it's her! sa jag stolt. Jag ville visa hela världen min vackra tjej. 

-She is beautiful. sa interjuvaren. 

Louis perspektiv


De gjorde ont att höra Harry sitta och prata om Michelle. Jag ville att de skulle vara jag som satt och berättade om henne. Men jag visste att de aldrig skulle hända så jag försökte fokusera på att vara glad åt Harry och Mich. De var jag tvungen att göra. 


Intervjun var slut och vi var påväg hem till Michelle, Elvira och Leon. Dem hade bjudit över oss på en grillkväll. Antagligen skulle vi grilla på den lilla gården som fanns utan för lägenhetshuset. Vi satt i bilen och alla väsnades och höll på. Som vanligt. Enda skillnaden var att jag inte var med i det. Jag satt tyst och kollade rakt fram. De blev helt plötsligt tyst. Som att någon hade tryckt på en knapp så alla lugnade sig. Harry sa oroligt:
-Louis, what the hell is wrong with you?
-What? No, nothing.. sa jag tyst och försökte klämma fram ett leende. Men han gick inte på de. 
-Come on man, I can see something's wrong. Just tell us. It's just us. 
-Alright.. When you talked about Michelle like that. It hurted so much! I want it to be me that tells the world how great she is. Tårarna hade nu börjat rinna. I understand that I can't be with her, but.. It's easy to say: I will be over her. But it's 100 times harder to actully be over her. She's amazing and.. I.. I don't know. I want her to be mine. Tårarna blev bara fler och fler. Jag kunde inte hejda mig. Jag la ansiktet i händerna och försöka lugna ner mig. 
-I can.. I can break up with her.. sa Harry. Jag kollade snabbt upp. 
-Oh no! You can't do that Harry! No! sa jag. 
-But what do you want me to do?! If I am with the girl I want my best friend gets hurt and if I'm not with the girl I want she'll get hurt! skrek han. Man kunde nu se att Harry också grät. I don't care what you say.. I have to break up with her. I can't stand seing my best friend like this. I just can't. fortsatte han. 
-But Harry. Can you stand seing Michelle like this? sa jag med tårar i ögonen. Han öppnade munnen men stängde den igen. Efter det blev det tyst. Efter ungefär 5 minuter var  vi framme. Både jag och Harry hade lugnat ner oss men jag var fortfarande ledsen. Men ikväll bestämde jag mig för att ha kul.

Michelles perspektiv


Det plingade på dörren och jag sprang för att öppna. Jag öppnade dörren och möttes av Nialls leende. Han kramde om mig och gick in. Antagligen till Elvira. Jag kramde om Zayn och Liam. Louis såg lite nere ut. Jag gav honom en extra lång kram. Till sist kom Harry. Han såg också nere ut. Men när jag frågade hur de var sa han att de var bra och att jag inte skulle oroa mig. Han kysste mig och vi gick in till dem andra. Vi tog alla grejer och gick tillsammans ner till gården för att börja grilla. Leon och jag hade varit och handlat tidigare och vi hade köpt kyckling. Zayn , Leon och Louis började grilla. Harry hade lagt sig ner på marken och låg och blundade. Jag gick fram till honom och la mig försiktigt bredvid. Han öppnade ögonen och log mot mig. Han drog in mig till sig. 
-Harry. Please tell me the truth. What's wrong? sa jag. De tog ett tag tills Harry svarade men till slut sa han:
-It's nothing. At least not to worry about today. Let's forget all of out problems and deal with them tomorrow. Jag log mot han och nickade. Han kysste mig i pannan och jag la mitt huvud på hans bröstkorg. Vi låg där och pratade en stund tills Zayn skriker ut med tillgjord röst att de är mat. 


Efterlängtat eller? Jag vet att jag suger på att uppdatera, men jag ska försöka bli bättre. Börjar få lite idéer om vad som kan hända.. ;) Vad tyckte ni om detta kapitlet?


Kommentarer
Postat av: ARI:)

GOOOOD! WE LOVE IT

2013-02-23 @ 20:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0