Kapitel 22

Tidigare:
-Drink alot of water. sa jag. 
-Yeah yeah yeah.. sa han och tog upp vattenglaset och drack. 
-So.. How's it going between you and Harold? sa han. 
-You really wanna know? sa jag. 
-Of course! Harry won't tell me anything. sa han. 
-Haha.. It's going great. Actully.. We are like.. Boyfriend and girlfriend.. sa jag försiktigt. Jag visste inte hur Louis skulle ta de men de verkade som han tog de ganska bra. 
-Ooohh.. That's great Mich! sa han. 
-Wait, what did you just called me? sa jag med ett skratt. 
-Mich.. Is that a nickname? skrattade han. 
-Haha don't know, but from now on it is! sa jag. 
-Haha great Mich!

Efter mitt och Louis samtal åkte jag hem till Harry. Louis var trött och mådde inte så bra så han ville vara lite ifred. Hemma hos Harry låg vi mest i soffan och myste. 
-What did Louis say? sa Harry när jag kom hem till han. 
-Uhm.. We talked and he said it was fine and that he wanted to my friend and that he will be over at sometime. That is just gonna hurt right now. 
-That's good. I can't stand seeing him hurt. sa han. 
-Me neither.. sa jag. 
-Michelle.. började Harry. 
-And! He made up a nickname to me. Mich. sa jag och skrattade. Harry kollade förvånat på mig. 
-Haha alright.. Mich, I need to ask you something. sa han allvarligt. 
-What? sa jag oroligt. Jag satte mig närmare honom. 
-Do you still like Louis? han lät orolig. 
-No Harry.. I did like him. But.. I will tell you something okey? sa jag. Han nickade. When we walked in in Robins apartment and I saw you.. When you looked into my eyes and smiled.. I felt so warm inside. It's always been you. Even though I liked Louis. It's always been you. Harry log och kysste mig ömt på munnen. 
-Can I tell you something? sa han tyst mot mina läppar. 
-Sure.. 
-I didn't forgot my phone, I left it so I would have a reason to come back. sa han. 
-You did? sa jag överraskat. How cute! 
-Haha.. 
Han lutade sig mot mig och pressade hans varma läppar mot mina. Jag tog upp en hand mot hans lockig hår och tryckte mig mot han. Han satte en hand på min rygg och tryckte mig mot han. Han slutade kyssa mig för att hämta andan. De var den mest perfekta kyssen. Jag log mot han. Han log tillbaka mot mig och hans ögon glittrade. Jag lutade min panna mot hans. 
-Your so beautiful. sa jag tyst. 
-You are too. sa han och pussade mig på näsan. 
Vi la oss tillrätta i soffan och låg där hela kvällen. När klockan blev mycket flyttade vi till sängen. De var en så perfekt kväll. De var här jag ville vara. I Harrys armar. De var där jag hörde hemma. Så somnade jag den kvällen, i Harrys armar. 

Jag och Harry satt vid köksbordet och åt frukost. Telefonen ringde och Harrys reste på sig för att svara. Jag följde han med blicken. Han hade bara pjaymas byxor på sig. Wow.. 
-Harry. svarade han i telefon. Hi! Yeah, just a sec. sa han och tog telefonen från örat och tryckte på nån knapp. Man hörde Niall och Elviras skratt. 
-So. sa Harry. You're on speakerphone. sa Harry. 
-Oh, who's there? sa Niall. 
-Mich. sa Harry. 
-Mich? upprepade Elvira. 
-Yeah.. Louis made that nickname up. skrattade jag. 
-Okey.. sa Niall. Anyway, me and Elvira was thinking a day together with everybody. If it's okey with you and Louis.. 
-Yeah everything is fine. It sounds great. sa jag. 
-Good, we were thinking like.. Bowling? sa Niall. 
-Yeah! I love bowling! utbrast Harry. 
-Haha I know you do Hazza. sa Niall. But we'll call the others. Maybe Liam will bring Danielle and Zayn Perrie. sa Niall. 
-Okey, bye. sa Harry. 
-I didn't know Liam had a girlfriend! sa jag till Harry. 
-Well now you know! sa han och ställde bort sin tekopp. 
 
Vi gjorde oss i ordning och ungefär en och en halv timma senare var alla påväg till ett bowling ställe. Alla var med, förutom Perrie, hon skulle jobba. Jag hade inte hunnit träffa Danielle än, hon åkte i en annan bil. De var nackdelen med att vara så många, alla fick inte plats i en bil. 

-Since we're so many we should make like to teams? sa Liam. Alla instämde och vi började göra lag. Lagen blev: 
Jag, Harry, Zayn, Louis och Leon. 
Niall, Elvira, Liam och Danielle.
Vi gick och betalade och tog på oss skor. Vi hade fått bana 6. Först ut var vårat lag. Vi valde Louis först. Han tjatade så mycket. Jag gick fram till Danielle. 
-Hi, i'm Michelle. Call me.. Michelle or Mich. Louis made Mich up like two days ago. Haha. sa jag. 
-Hi! I'm Danielle. Call me Danielle or Dani. sa hon. För att ha nåt att prata om frågade jag henne vad hon jobbade med. 
-So, what is your work? sa jag. 
-I'm a dancer. sa hon stolt. 
-Wow a dancer! Cool! 
-Yeah.. I really love it. I was in Jessie J's song 'Do it like a dude'. sa hon. 
-You were? I loved that song! sa jag. Hon log mot mig. 
-What's your job? sa hon. 
-Haha.. I'm a waitress. I'm from Sweden and I live here for the summer. Maybe after. So I just took a job. 
-Sweden? That's a big step. 
-Yeah.. 
-What do you want to work with? sa hon. 
-My dream is to be a singer. sa jag.
-You sing? sa hon. 
-Yeah a little bit. sa jag. 
-You do? You've never told me! sa Harry som kom och kramade mig bakifrån. 
-Maybe I haven't.. sa jag. 
-I need to hear. sa han. Right now. 
-Haha not here and not now. I promise I'll sing to you sometime. 
 
Bowlingen gick bra och jag hade jättekul. Vårat lag vann. På grund av Louis och Harry. Vi andra var nog inte till så mycket hjälp. Efter bowlingen bestämde vi oss för att bara gå runt och kolla. 
Vi var mitt inne i stan när de kom upp två tjejer i 15 års åldern och såg ut att börja gråta när som helst. 
-Hi girls! sa Niall. 
-Hi.. sa en av dem blygt. C-can w-we get a photo with you? 
-Sure! sa Niall. Jag, Danielle, Elvira och Leon backade. 
-I can take the photo! sa Danielle och tog tjejernas kamera. Dem ställde upp sig och Danielle tog en bild. Dem kramade alla. Jag gick fram till Harry och han tog min hand. 
-Who's that? sa en av tjejerna kaxigt. 
-She's.. Harry lät orolig. Jag kollade upp mot han och nickade. Som svar på att han fick säga att vi var ihop. My girlfriend. avslutade han sin meing. 
-Your what? sa samma tjej. 
-My girlfriend. sa Harry lugnt. Michelle. 
-Michelle. Stay away from my Harry. sa tjejen och tog ett steg fram mot mig. 
-Excuse me. I'm not yours. I'm Michelles. Is that a problem? sa Harry argt. Tjejen blängde surt på mig och gick därifrån. Jag tänkte på vad tjejen hade sagt. Harry kollade på mig. 
-Are you okey? I'm so so sorry.. sa han och la händerna runt mig. 
-I'm fine.. sa jag tyst. 
-Are you sure? envisades han. 
-Yeah.. Just a little shocked.. 
-All girls aren't like her. sa Zayn. Jag kollade på han och han log. 

Kapitel 22! Vad tyckte ni? KOMMENTERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0