Still the one - Inledning


Jag heter Michelle. Jag är 18 år och bor i Göteborg med min mamma, pappa, bror och syster. Min bror heter Charlie och är 21. Min syster heter Astrid och är 16 år. Min största dröm är att flytta till London och bli sångerska. Jag har drömt om de sen jag var.. Så länge jag kan minnas. Jag tänkte att när jag blir 18, då kan jag bestämma själv. Då lämnar jag allt och flyttar till London. Mina föräldrar har vetat om att jag vill flytta och förverkliga mina drömmar. Jag trodde dem förstod att jag ska göra allt, precis allt, för att få den drömmen att gå i uppfyllelse. Men jag hade fel. När jag sa till dem att jag hade planer på att flytta sa dem att jag var galen och aldrig skulle klara mig där själv. De visste jag med. Därför hade jag frågat mina bästa kompisar Leon och Elvira om dem ville följa med. Dem sa ja. Mina föräldrar sa att jag måste vänta tills jag blir äldre, så jag inte gör något jag ångrar. Att jag är för ung för att fatta såna här livs avgörande beslut. Men jag är 18, jag är myndig? Men de var inget mina föräldrar tyckte räckte. Såhär hade de alltid varit. Dem hade aldrig trott på mig. Alltid varit upptagna med deras jobb. Men jag gav inte upp. Jag skulle till London. Nån gång. 


 

 


Kommentarer
Postat av: Nelly

IUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUEROTROPROPRGKTOPTRKOPRTP SKA FÖLJA NOVELLEN MED HANDEN PÅ HJÄRTAT DAGLIGEN!!!!!! <333333333333333 DU VERKAR SOM EN GRYM FÖRFATTARE!! FORTSÄTT SÅ :))<33333333 Nu ska jag läsa vidare haha XD sorry för caps, jag vart bara för glad att jag äntligen hitta en novell jag älska XD

tipsar starkt om dom här två dunder novellerna btw: http://onedirectionnovell.blogg.se/
http://passionstorm.blogg.se/
båda är underbara skrivare!

kram finis!

2012-11-29 @ 21:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0