Kapitel 2

 
När jag kom hem ropade mamma att jag skulle komma till köket. Jag gjorde som hon sa. När jag kom dit satt både mamma och pappa på varsin stol. Dem kollade allvarligt på mig. 

-Har de hänt något? Frågade jag oroligt.

-Nej.. Sätt dig. Svarade mamma. Jag kunde inte tro henne. Varför skulle jag sätta mig om de inte var något farligt? Men jag satte mig på närmsta stol.

-Jo, mamma och jag har tänkt lite.. Du vill ju så gärna flytta till London. Vi gillar de inte, men om du lovar att sköta dig kan du få prova att bo där under sommaren.

Jag kunde inte få in orden i mitt huvud. Jag skulle bo i London i en hel sommar med mina bästa kompisar.

-Tack tack tack tack tack tack en miljon gånger! Sa jag och hoppade upp från stolen för att springa fram och krama mamma och pappa.

Efter allt kramandes kollade mamma in i mina ögon och sa:

-Men du måste lova att sköta dig. Vi vill inte att något händer.
-Jag lovar, dessutom kommer jag ha Leon och Elvira bredvid mig. Men.. Vart ska vi bo?
-Vi pratade med  Leons mamma och hon sa att en bekant till henne har en lägenhet att låna ut. Så där får ni bo om ni vill.
-Såklart att vi vill! Tack så mycket, ni förstår inte hur mycket detta betyder för mig! Jag älskar er! Sa jag och sprang sedan upp för trappan och in i mitt rum för att ringa Leon och Elvira. Först ringde jag Elvira. Hon svarade efter en signal.

-VI FÅR ÅKA! Skrek båda samtidigt.
-JAG VET , JAG KAN INTE FÖRSTÅ DE! Skrek jag ännu högre.

-Hahah , lugna ner dig Michelle! Skrattade hon.

-Vänta de ringer, jag ringer dig senare. Jag la på och svarade på de andra samtalet, såklart var de Leon. Han var helt lugn när han svarade.

-Hej, har du pratat med dina föräldrar?  Sa han.
-JA OCH VI FÅR ÅKA!

-Jag veet! Så himla glad! Vi åker nästa vecka! Sa han.

-Åh jag måste packa! Sa jag och la på.
Jag skickade iväg ett sms till Elvira och sa att jag inte kunde ringa henne. Men jag tror inte hon såg de, hon packade säkert också. 


jag vet att kapitlet är kort och så.. men jag ska försöka göra dem andra längre. jag börjar skriva dem i ett dokument på datan så jag ser inte riktigt hur långa dem blir.. eller asså.. de är svårt att förklara.. men jag ska försöka göra dem längre! Tredje är längre iaf! :)
Kapitel 2! Så, nu ska dem till London! Verkar novellen bra eller inte? Lämna gärna kommentarer om vad som är bra och dåligt så ska jag göra allt jag kan för att lösa de eller fortsätta med de. Beroende på om de är bra eller inte! 


Kommentarer
Postat av: Celine

Åh jag önskar att mina föräldrar lät mig bo i London över sommaren ... haha :D

2013-08-12 @ 18:11:11
URL: http://oneeedirectionforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0