Kapitel 9

Tidigare:
-You can sleep here. It's late and Elvira and Leon is already sleeping. sa han. 
-Do you think it's okey for Harry? frågade jag osäkert.
-Does it looks like he cares? sa han och pekade på Harry som sov tungt i soffan. 
-Haha your right. sa jag. 
-I'll get you a mattress to sleep on. sa han och började gå. 
-I'll go with you. You can't leave me after that movie. sa jag och gick efter han. 
20 minuter senare låg vi på varsin madrass. 
-Goodnight then. sa Louis. 
-Goodnight. sa jag. Kort där efter somnade jag.
Jag vaknade av att jag hörde massa prat. Jag öppnade långsamt ögonen och satte mig upp på madrassen. Jag såg att de jag vaknat av var Elvira och Niall som satt och skrattade åt nåt i soffan. 
-Thank you guys. Thank you. sa jag surt och slängde huvudet mot kudden. 
-Hahah. Sorry Michelle.. But the clock is 11 pm so it was time to wake up anyway. sa Niall. 
-Hmpf.. 
-Have you sleeped well? ropade Louis från köket. 
-Haha yes I have!  How about you? frågade jag tillbaka. 
-Okey I guess. Isn't use to sleep on the floor. sa han när han kom i rummet. 
-No because you are use to sleep in a big hotel bed cause you are a big popstar! skojade jag. 
-Yeah right. sa Louis. Anyway, it's time for breakfast. 
-Good i'm starving! sa Niall och skyndade iväg mot köket. 
-Where is the others? frågade jag när vi blev ensamma i vardagsrummet. 
-Well , Harry Liam and Leon is in the kitchen but Zayn left. 
-What? Why? frågade jag. 
-He was going to his girlfriend. sa han med ett flin på läpparna.
-Oooh so he has a girlfriend? sa jag samtidigt som jag ställde mig upp. Eftersom jag inte hade med mig nån pjaymas eller nånting hade jag sovit i mina kläder. Inte världens bekvämaste men de var bara en natt. 
-Yeah. Perrie. She's in a band too. A girlband. Little mix. They won x-factor a year ago. sa han. 
-They did? Cool. sa jag.
-What take you guys so long? sa Harry. We are waiting! sa han lite surt.
-Chill man , we're coming! sa Louis och gick efter Harry till köket. 
Efter frukosten hjälptes vi åt att diska. Medan jag torkade en tallrik tänkte jag på hur glad jag var att vi hade åkt till London och att vi hade träffat dessa galna killar. Dem var verkligen roliga att hänga med. 
-What are you thinking about? sa Louis när han såg mitt leende. 
-How lucky I am for meeting you. You're crazy. So fun to be with. sa jag och log ännu större. 
-Yeah , you are lucky for meeting me. The others are just crazy in a bed way. skojade han. 
-Haha yeah right. sa jag. 

Harrys perspektiv

Hade inte Louis vart väldigt mycket med Michelle nu? Igår när vi kollade på film satt dem ju tillsammans. Imorse i vardagsrummet. Nu när dem diskade. Jag vet inte ens varför jag blev avundsjuk. Vi hade ju bara känt varandra i några dagar. Ändå så gjorde ont att se henne skratta och skoja med Louis. Jag överreagerade väl som vanligt. Dem var bara kompisar. Eller? 
-Harry? We asked you a question? Wich world are you in? frågade Michelle. 
-Uhm.. Sorry.. I was thinking. What was the question? frågade jag log.
-We asked you if you wanted to hang out. All of us. Except Zayn. sa hon. 
-Absolutley! What shall we do? sa jag. 
-Well we were talking about going to the beach. sa Louis och log ivrigt.
-That sounds great! sa jag. 
-I'll go ask the others. sa Michelle. 
Hon gick in i vardagsrummet. 
-What is with you man? You dosent't seem like you. sa Louis bekymrat och satte sig på stolen mitt i mot mig. 
-No i'm fine. sa jag undvikande. 
-You sure? You know you could talk to me when ever? sa Louis.
-I know. But there is nothing to talk about. sa jag. Jag visste att jag ljög, men jag kunde inte säga till Louis att jag gillade Michelle, för om han gillade henne skulle de bara ställa till med problem. De var de sista jag ville.
-They are in. Me Elvira and Leon are just going to go home to pick up bikinis and stuff. sa Michelle när hon kom in i rummet. 
-Good! I can drive you , I need to get my swimming trunks too. sa Louis och ställde sig upp. 
-Thanks! sa Michelle och log mot Louis. 
-Where will we meet then? sa jag. 
-How about here? I can't take everybody in my car so you can drive too please? sa Louis. 
-Yeah of course.
-Good , we will meet here in half on hour something then? sa Michelle. 
-Right. sa Harry. 

Michelles perspektiv

Vi var påväg till stranden. Jag satt i Louis bil. Han körde och jag satt i framsätet och Liam och Leon där bak. Harry Niall och Elvira åkte i Harrys bil. Jag kände på mig att de skulle bli nåt mellan Niall och Elvira idag. Dem passar verkligen ihop. Lika galna i mat båda två. 
-So do you like to swim? frågade Louis mig med ögonen på vägen. 
-Haha yeah but I sunbath a lot too. svarade jag. 
-Your liar! You don't swim at all! sa Leon. 
-You don't? Come on! Sa Louis.
-I do! Not that much , it depends. svarade jag. 
-But why? frågade Louis.
-It's cold! svarade jag. 
-Oh god.. sa Louis. Anyway, we are here. sa han och stängde av motorn och hoppade ur bilen. Jag öppnade dörren och andades in den svala havslukten. Jag älskade sommaren. Jag älskade att ligga på en mjuk strand och känna solen bränna på kroppen. 
Vi började gå ner mot stranden. Jag gick fram till Elvira. 
-Så , hur går de med Niall? frågade jag henne. 
-Vadå? Vi är bara kompisar! sa hon men jag såg på henne att hon ljög. Hon hade ett sånt leende på läpparna som lystes upp i ögonen. 
-Kom igen! Jag ser på dig att du gillar han! sa jag. 
-Ja kanske lite.. Men han gillar säkert inte mig. sa hon nedstämt. 
-Varför skulle han inte gilla en sån fins tjet som du? Ni har ju allt gemensamt! Kom igen tjejen! Jag ser på både dig och han att ni gillar varandra! sa jag uppmuntrande. 
-Tack Michelle. sa hon och gav mig en snabb kram och sprang sedan mot Niall. Jag stannade och kollade runt mig. Sedan la jag ner mina grejer och bestämde mig att de var här vi skulle vara. 
-Guys! This is the perfect place! ropade jag så alla skulle höra. Vi la ut handukar och filtar och jag tog av mig mina shorts och min tröja så jag bara hade bikini kvar. Jag var påväg att lägga mig ner på handuken när Liam kommer fram till mig. 
-If you taught you could sunbath now you are wrong! We all are going for a swim. sa han bestämt och sträckte ut en arm som jag skulle ta tag i. 
-Ugghh.. sa jag och reste mig upp med hjälp av hans hand. 
-Good girl. skojade han och började springa ut i havet. Jag gick långstamt efter. Jag hörde hur Louis kom springandes bakom mig för han skrek: 
-Come on Michelle! Don't be such a chicken! Han tog tag i min hand och vi sprang ut i de kalla havet tillsammans. Han puttade ner mig så jag doppade hela huvudet. 
-AAAHHH! skrek jag när jag kom upp till ytan igen. 
-That was not nice! skrek jag till Louis. Jag började skvätta vatten på han och han skvätte tillbaka. Jag känner att någon skvätter på mig bakifrån och vänder mig om för att se vem de är. Så klart så är de Harry som står där och ser busig ut. Jag slänger mig mot honom och trycker ner oss båda under vattnet. Vi kom upp till ytan samtidigt. Han kollar djupt ner i mina ögon. Jag ser hur han böjer sig fram och jag grips av en panikattack. Ska han kyssa mig?! Vad håller han på med?! Panikattacken försvann lika fort som den kom för när han är så nära min mun som de går att komma utan att nudda den trycker han ner mig under vattnet. 
-HARRY! YOU ARE SO MEAN! skrek jag. Han bara skrattar. 
-Ugggh. sa jag medan jag gick upp mot stranden för att lägga mig på en torr handuk. 

Kapitel 9! Kanske inte de bästa kapitlet , men jag har planer för nästa! Stay tuned! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

more c:

2012-12-19 @ 06:34:40
Postat av: Ari

yeye! bästaste! meeeeeeeer :D xx
Du behöver inte ändra på någonting alls ;)

2012-12-19 @ 19:03:02
Postat av: Emissss

Jag ska absolut STAY tuned :D

2012-12-21 @ 14:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0