Kapitel 8

Tidigare:
-Oh hi. I didn't see you. sa Louis och ställde sig upp. Han kramade mig och viskade i mitt öra: You look beautiful. 
-Thank you. sa jag tyst ner i marken. Harry ställde sig upp och kramade mig också. 
-So.. Are we going to your place? sa jag och kollade på Harry. 
-Yeah if you want to? sa han och kollade på mig. 
-Yeah absolutley! Just gonna write a note to Elvira and Leon. 
-Are they still asleep? frågade Louis förvånat. It's 12.00 pm! 
-Haha I know.. They sleep really much. 
 


Vi satt i Harrys bil på  väg hem till honom. Harry körde och Louis satt bredvid Harry så jag fick sitta bak. Vi pratade om vad vi skulle göra när vi kom fram till Harry. 
-We could watch a movie. sa Louis. 
-But if we watch a movie we don't talk or get to know each other! sa Harry. 
-We could.. play a game! Not a tv game or something. Like a board game. Do you have any Harry? sa jag. 
-Hm.. yeah I think so. Like monopoly? frågade han och kollade bak på mig i backspegeln. 
-Yeah exactly. sa jag. Louis? Are you in? frågade jag.
-I'm in! sa han och vände sig bak mot mig. Han log. Jag kände hur de pirrade till i magen. Jag log mot han med. 
-We're here! sa Harry och öppnade bildörren. Jag knäppte loss bältet och klättrade ur bilen. 
Vi gick in i Harrys lägenhet. 
-You can go to the livingroom. I'll just look up the monopoly. sa Harry och gick nånstans för att hämta spelet. Jag och Louis satte oss i soffan. 
-Uhm.. Can I ask why you moved to London? 
-Haha yes of course Louis! Well.. It was my idea , i've always wanted to live in London. So I asked Leon and Elvira. They said that it would be really fun. But moving from Sweden to London is big so they asked their parents. They said yes after a while. But my parents are.. They work like all the time. They don't have time for the family. And they had no idea about my dream of moving to London so when I asked they said no. But after some nagging they let us go. Only for the summer. If they see that we can do it they maybe let us stay. sa jag. 
-Wow! I could never move to another country! sa Louis. 
-That's because you were born in the best. sa jag med ett leende. 
-Haha true! skrattade Louis. 
-I FOUND IT! hörde vi Harry skrika. Några sekunder senare kom han in i rummet med ett gammal monopol. 
-It may be old , but what ever! sa han och satte sig bredvid mig i soffan. 
Vi spelade länge och hade jätteroligt. Jag hade nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde idag. Efter några timmars spel så gav Louis upp. 
-I give up! It's not fun when you cheat all the time Harry! sa han och blängde på Harrys pengarhög. 
-It's called skills. sa han och log stolt. Jag kände hur de vibbrerade i min jeansficka. På skärmen stod de Elvira.
-Heej! sa jag. 
-Hej. sa Elvira.
-Ville du nåt speciellt? frågade jag. 
-Nej, eller jag skulle bara kolla om du fortfarande var hos Harry. sa hon. 
-Ja de är jag. sa jag med ett leende även fast hon inte kunde se de. 
-Who is it? mimade Harry. 
-Elvira. sa jag.
-Ah? sa Elvira i andra änden. 
-Nej , jag sa till Harry. Vänta lite. sa jag och tog bort telefonen från örat. 
-What are you talking about? frågade Harry. 
-She asked me if I was here and I said I was. 
-Okey. Ask her if she and Leon wants to come over for dinner. I could invite Liam, Niall and Zayn too. So you can meet them. sa Harry. 
-Okey I'll ask her. 
-Harry undrar om du och Leon vill komma på middag. Han ska bjuda Niall Liam och Zayn också. Du vet dem som spelar i hans band.
-Ja jättegärna. Jag vill i alla fall. Ska fråga Leon. sa hon. Efter några sekunder var hon tillbaka i luren. Han vill , men vart bor han? sa hon. 
-Vänta.. Elvira and Leon dosen't know where you live. sa jag och kollade på Harry.
-I know , but Liam and the others will pick them up. sa han.
-Okey.. Liam och dem hämtar er. sa jag till Elvira. 
-Okej när? frågade hon. 
-When? frågade jag Harry. 
-Half an hour. svarade han. 
-Om en halvtimma. sa jag till Elvira. 
-Okej. Puss! sa hon och la på.
-So , who's cooking? frågade jag och kollade på Harry och Louis. 
-I was thinking of making tacos. So all could help? sa Harry.
-Sounds great! sa jag och log. Vi började med maten och cirka en halv timma senare plingade de på dörren. Harry gick och öppna och jag följde med. 
-Hi! sa han när han öppnade dörren. Först kom Niall och sen kom en kille som var antingen Zayn eller Liam. Efter han , vem de nu var , kom Elivra och sen en till kille jag inte kände igen, och till slut kom Leon. Dem tog av sig sina skor. 
-Hello , my name is Zayn. Sa killen som hade svart hår och som kommit in först. 
-Hi , i'm Michelle. sa jag och log. Han log tillbaka. Han såg inte så dum ut..
-Hi , i'm Liam. sa den andra killen. Han hade kort kort brunt hår. 
-Hi , i'm Michelle. sa jag igen och flashade ett leende.
-Hej. sa jag till Leon och Elvira. Vi gick in i köket och alla hälsade på alla. Eftersom att maten nästan var klar så började jag och Louis duka. 5 minuter satt vi vid bordet och skulle börja äta. 
-So , Harry told us you weren't from England? sa Liam och kollade på mig. 
-No , we're from Sweden. But for this summer we're living in London. Maybe after the summer. It depends. 
-Depends on what? frågade Harry. 
-If our parents think we can handle living on our own. sa jag. 
-Oh. Please behave so you can stay then. sa Harry med ett flörtigt leende. 
-Haha yeah , we will. At least me. sa jag med ett skratt och kollade på Elvira och Leon. 
-Yeah I will too. I love London! sa Leon.
-Me too. sa Elvira. Vi åt och pratade lite mer om killarna och deras band. Dem berättade hur dem hade satts ihop till ett band under bootcamp utan att känna varandra. Efter maten satte vi oss i soffan. 
-What about a movie? föreslog Niall. 
-I'd love that. Super tired! sa Elvira. 
-How can you be tired you were asleep at 12.00 pm! utbrast Louis. 
-Haha I know! But i'm a teen! sa Elvira och skrattade. 
-I am too but I don't sleep all the time! sa Louis. 
-Ehm.. Lou? You are not a teen. sa Zayn. 
-You aren't? How old are you? frågade jag förvånat. 
-I am 20. Don't say it's old! Cause it's not! sa Louis. 
-20?! Oh god! You can not tell! Are you all 20?
-Haha no. I am 18 , Niall is 19 Zayn is 19 Liam is 19 and yeah , Louis is 20. sa Harry.
-So you are the youngest? frågade jag Harry.
-Yep. sa han och log. 
-Guys! Movie was it right? sa Niall. Han satt framme vid tvn och skulle välja film eller nånting. 
-Haha yeah Niall. Did you choose one? sa Zayn.
-Yeah I choosed The shining! sa Niall med ett ivrigt leende på läpparna. 
-Oh no! That's a horror movie right? sa jag och kollade oroligt på Niall. 
-Haha yeah. sa han och satte in skivan i dvdn. 
-No! Please I hate horror movies! sa jag. Såklart lyssnade han inte. 
-It's okey babe! You can sit here with me. sa Louis med ett tryggt leende. Jag kunde inte undgå att se Harrys blängande på Louis men jag orkade inte bry mig om det. Filmen började och jag vart genast rädd. Jag tog upp benen från golvet och tryckte upp dem mot hakan. Louis la sin arm runt mig och drog in mig. Vi satt så resten av filmen. 
När filmen var slut var de bara jag och Louis som var vakna. 
-This is so unfair , they want to watch a horror movie but they then falls asleep? sa jag surt.
-They are teens you know. sa Louis och blinkade till mig. 
-Hey! I'm a teen too. 
-You are? How old are you? sa han. 
-18.
-I see. Leon and Elvira are 18 too right? frågade han. 
-Yeah. svarade jag. 
-Uhm.. I need to go to the bathroom.. But after this movie I can't go there alone so will you follow me? 
-Yeah. I can wait outside. sa han och ställde sig upp. 
-Good thank you. sa jag och log mot han. Han log tillbaka och kollade in i mina ögon. Han var verkligen vacker. 
Jag bröt ögonkontakten och började gå mot hallen där toaletten låg. Louis gick bakom mig. Jag gick in på toaletten utan att låsa. Louis stod ju där ute och jag visste att han inte skulle komma in. Jag gjorde de jag behöde göra och tvättade händerna och gick sedan ut till Louis igen. 
-Louis , do you know what the clock is? 
-Yeah , it's 1 pm. 
-Ah that much.. I don't wanna get a cab this late.. 
-No that's not safe. sa han 
-I know but how are we supposed to get home? sa jag. 
-You can sleep here. It's late and Elvira and Leon is already sleeping. sa han. 
-Do you think it's okey for Harry? frågade jag osäkert.
-Does it looks like he cares? sa han och pekade på Harry som sov tungt i soffan. 
-Haha your right. sa jag. 
-I'll get you a mattress to sleep on. sa han och började gå. 
-I'll go with you. You can't leave me after that movie. sa jag och gick efter han. 
20 minuter senare låg vi på varsin madrass. 
-Goodnight then. sa Louis. 
-Goodnight. sa jag. Kort där efter somnade jag. 

Här är ett kapitel! Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0