Kapitel 7

-It was nice to meet you again. You can give me your number so we can do it again? frågade Harry mig. 
-Yeah it really was. Of course! sa jag. Han tog fram sin mobil och jag min. Han skrev in sitt nummer i min och jag mitt i hans. Jag gav tillbaka hans telefon och jag fick min. 
-Goodbye then. sa han och kramade mig. Åh gud vad han luktade gott. Han släppte mig och Louis kom fram till mig. 
-Goodbye. sa han och kramade mig. Jag kramade Niall. Louis och Harry kramade Elvira och gjorde nån slags grabbkram med Leon. 
-Bye everyone! sa dem och gick. 
Jag kollade på mobilen och såg att klockan var 21:00. Jag var sjukt trött. Efter att ha packat upp alla grejjor och sedan shopping. Ingen lätt dag. Så jag bestämde mig för att gå och lägga mig redan nu. 
-Jag går och lägger mig. Godnatt. sa jag när jag gick förbi vardagsrummet där Leon och Elvira satt. 
-Okej godnatt! ropade dem efter mig. 

Harrys perspektiv

Jag låg i min säng och kollade på twitter. Svarade på lite tweets. De plingade på dörren så jag gick motvilligt upp ur sängen. Jag tog på mig ett par joggingbyxor och en tröja. Jag öppnade dörren och där stod Louis. 
-Hi! sa han glatt. 
-Hello.. sa jag trött. 
-Did I wake you up? frågade han medan han tog av sig sina skor. 
-No. But I woke up like 10 minutes ago. 
-Yeah I can tell by your hair. 
-Shut up. sa jag och satte mig i soffan. Why are you here anyway? frågade jag och kollade på han. 
-Cause I wanted to hang out with my bestie. sa han och log. 
-What do you wanna do then? frågade jag. 
-Noooothiing! We have a free day Harry, let's chill and watch a movie or something. sa han och gick mot tvn. 
-Sounds good. sa jag och la mig till rätta i soffan. 
En film började rulla men jag orkade inte kolla. Jag tog upp mobilen och skrev ett sms till Michelle.
'Goodmorning! Slept well?xx'
Jag tvekade några sekunder innan jag skickade iväg det. Några minuter senare fick jag ett svar.
'Goodmorning! Yeah. How about you ? :)xx'
Jag skrev snabbt ett svar. 
'Good. Yeah.. Still pretty tired. But i'm free today so it's okey to be tired ;) xx'
Inom några sekunder fick jag ett svar. 
'Haha okey, enjoy your free time :)xx'
'Wanna come over? Me and Louis watching a movie. You can join if you want to. Bring Elvira and Leon too.' 
Jag tvekade innan jag skickade de. Hon kanske inte ville vara med oss? Till slut skickade jag de. Hon får väl säga nej om hon inte vill.
 
Michelles perspektiv
 
'Wanna come over? Me and Louis watching a movie. You can join if you want to. Bring Elvira and Leon too.' 

Jag läste smset och ett leende spred sig på mina läppar. Hänga med Louis och Harry en dag till. Ett problem fanns dock. Jag visste inte vart dem bodde. 
'Leon and Elvira is asleep and if I wake them up they will only be mad at me. But I wanna come! One problem tho. I have no idea where you live. xx'

Jag skicakde smset. Innan jag hann blinka så ringde de. De var Harry såklart.
-Hi. 
-Hello, it's Harry. I saw your text. If you don't mind me and Louis could pick you up? sa han. 
-If it's okey? sa jag. 
-Of course. Why wouldn't it? sa han.
-I don't know. You said you were tired. 
-That's because I just woke up. Can we pick you up in 10 minutes? 
-Ehm.. You can come over but i'm not done yet.. sa jag och kollade ner på min pjaymas. 
-Haha okey see you then. sa han och la på. Jag hoppade upp ur sängen och gick in i badrummet och tog snabbt av mig kläderna och hoppade in i duschen. 
 
De ringde på dörren. Jag stod framför garderoben i bara en handuk. Jag hade precis kommit ur duschen och skulle ta på mig. Great tänkte jag. Gå och öppna dörren för två killar som du känt i typ en dag i handuk. Jag slängde snabbt på mig ett par shorts och ett linne. Jag fick ta de så länge. Jag gick till dörren och de plingade igen. Högre och längre denna gången. Jag öppnade dörren och möttes av ett stort leende av Louis. 
-Hi! sa han glatt. 
-Hi! sa jag. 
-Hello. sa Harry som kom in bakom Louis. 
-Ehm.. if you excuse me i'm not done yet.. Gotta get dressed. sa jag. Harry och Louis kollade ner på min kropp. 
-Michelle.. I think you are dressed. sa Harry fundersamt. 
-Hahah I knooow! But I wasn't dressed when you came so I just threw something on. Now if you excuse me.. sa jag och gick in till mitt rum. Harry hade ju bott här så han kände sig säkert som hemma. 
Eftersom de inte var så varmt idag. Plus att de regnade tog jag på mig ett "bluslinne" och en kofta och vanliga jeans. Jag lät håret falla som vanligt och tog på mascara. Jag gick ut till killarna och dem satt i soffan med sina mobiler. Jag harklade mig så dem skulle se att jag stod där. 
-Oh hi. I didn't see you. sa Louis och ställde sig upp. Han kramade mig och viskade i mitt öra: You look beautiful. 
-Thank you. sa jag tyst ner i marken. Harry ställde sig upp och kramade mig också. 
-So.. Are we going to your place? sa jag och kollade på Harry. 
-Yeah if you want to? sa han och kollade på mig. 
-Yeah absolutley! Just gonna write a note to Elvira and Leon. 
-Are they still asleep? frågade Louis förvånat. It's 12.00 pm! 
-Haha I know.. They sleep really much. 

De här kapitlet var riiiiiktigt sugigt. Kort och massa tråkigt. Men de kommer nog komma lite spänning nu! Hoppas vi. Jag ska verkligen försöka skriva ett imorgon också. För på fredag ska jag hem till en kompis. Ska försöka skriva ett imorgon iaf! :) 

Kommentarer
Postat av: SANNA

Jag besöker din blogg varje dag men orkar inte alltid lämna kommentarer ._.

2012-12-16 @ 10:28:20
Postat av: Celine

Åh jag vill också bli sådär nära kompis med Harry & Louis även om det blir mer haha! :)

2013-08-13 @ 11:56:51
URL: http://oneeedirectionforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0