Kapitel 6

Tidigare:
-Who were you talking to? frågade Harry nyfiket. 
-Leon. He's living with us in Robins apartment. If you remember him. 
-Yeah I remember him. Is it your boyfriend or something? frågade han. 
-Hahah no! Absolutley not! He's like a brother! svarade jag. 
-Is he your boyfriend then? sa han och vände sig mot Elvira. 
-No! He is like a brother for me too. I could never date him.
-Oh okey. 
-Well it was nice to meet you but Leon is waiting for us so we better get going. sa jag och log mot Harry, Niall och Louis. 
-Michelle.. ehm.. Ingen av oss vet vart vi är men de vet troligen killarna och Harry vet ju vart lägenheten är vi kanske kan fråga ifall dem kan följa oss för jag har ingen lust att sova på gatan. 
-Sant.. Harry? We are just wondering if you have time to follow us home cause we have no idea where we are and we don't know where the apartment is so.. sa jag. 
-Of course! Come on here. sa han och började gå rakt fram.

 

Vi gick under tystnad. Jag gick bredvid Harry och Elvira. Bredvid Elvira gick Niall och bredvid Harry gick Louis. 
-How do you like London ? frågade Niall oss. 
-We love it! Best city ever. svarade Elvira med ett leende. 
-Yeah, it really is! höll jag med. 
-Where did you live before? frågade Louis och kollade på mig. Jävlar vad snygg han var! 
-Uhm, Sweden. svarade jag. 
-Sweden? How cool is that?! Wich city? frågade han.
-Gothenburg. svarade jag och log. 
-Oh i've never been there. Is it like Stockholm? frågade han. 
-I don't know actully, never been to Stockholm. But Gothenburg is the second best city, so no I don't think so. 
-Haha, I really wanna go there.. sa han. 

Vi gick i cirka 10 minuter till. Jag pratade mest med Harry och Louis. Elvira och Niall gick lite bakom oss och skrattade och pratade non stop. Dem verkade komma överens med en gång. 
-Here it is. Sa Harry och stannad framför lägenhets huset. Han log mot mig och jag log tillbaka. 
-Thank you so much. We would probably sleep on a park bench somewhere without you. skojade jag. Harry skrattade. 
-No problem. svarade han och log ännu större. 
-Wanna come up with us? Frågade Elvira och kollade på killarna. 
-We would love to! utbrast Louis innan jag hann säga nåt. 
-Vänta va? Varför bjöd du upp dem? Frågade jag förvånat Elvira. 
-Vadå då? Var de nåt fel med de? frågade hon ännu mer förvånat.
-Eh.. en har vi träffat en gång och dem andra har vi typ vart med i 15 minuter? Dem kanske är värsta.. längre hann jag inte förrän Elvira avbröt. 
-Verkar dem som värsta.. vad de nu var du skulle säga? frågade hon. Hon hade såklart rätt. Dem var jättesnälla och jag överreagerade. 
-Uhm.. we don't understand a word of what you just said so please talk english. sa Niall. 
-Sorry.. Won't happen again. sa jag och öppnade portdörren och gick in. 

Vi kom in i lägenheten och tog av oss våra skor och så. Vi gick in i vardagsrummet där Leon satt och kollade på tv. Han kollade upp på oss när vi kom in och förvånade sig över hur många vi var.
-Hey Leon. 
-Hej..? sa Leon försiktigt. 
-This is Harry, Robins son. Do you remember? frågade jag. 
-Oh! sa Leon. Man såg hur alla,nästan alla i alla fall, bitar föll på plats. Han reste på sig och skakade hand med han. 
-And this is his bandmates , Louis and Niall. fortsatte jag. 
-Hi. Leon. sa han och sträckte fram handen. 
-Niall
-Louis. 
-They helped us home so we taught it would be fun if we hung out. förklarade Elvira. 
-Yeah absolutley! sa Leon och stängde av tvn. Alla satte sig i soffan. Jag satt i mellan Leon och Louis. Bredvid Louis satt Niall och bredvid Niall satt Harry. Elvira satte sig bredvid Leon. Leon och Louis började prata om nåt som jag inte lyssnade på. Elvira frågade Niall om han ville ha en rundtur i lägenheten så dem gick lika fort som dem satte sig ner. Harry och jag satt tysta. De blev lite awkward faktiskt. Eftersom att Harrys mamma och styvpappa ägde lägenheten kunde jag ju inte ge honom en rundtur. Jag gick upp från min plats och satte mig bredvid Harry. 
-So you said that your band was pretty big? How big? frågade jag vänligt. 
-Well.. It's hard to explain for someone who don't know anything about us. So I can take it from the start? Jag nickade. Han fortsatte: Me and the other four, Liam, Louis,Niall and Zayn auditioned for x-factor. We didn't make it through bootcamp but the judges decided to put us in a group. So we were formed on x-factor without knowing each other. We made it through judges house and then we came third. We got a record deal from Simon Cowell, our coach and here we are. We are kind of the biggest boyband in the world. 
Jag bara satt och gapade. Hur hade jag kunnat missa de här? 
-Are you kidding me? Can't belive i've missed this. What's the band name? frågade jag.
-One direction. svarade han.
-Oh.. I've actully never heard about you! Are you sure that you are famous in Sweden? 
-100% sure. svarade han med ett skratt. 
-I'm sorry that I don't know you! skrattade jag. 
-No don't be! I was glad that you didn't knew about us. I don't want people to treat me diffrent just beacuase i'm famous. I just wanna be me. 
-Haha good. sa jag. De kurrade till i min mage. Jag vände mig mot Leon och Louis. 
-What about some pizza. I'm really hungry. sa jag. 
-Did someone said pizza? ropade Niall och kom instörtande i rummet. 
-Yes, would you like some? frågade jag. 
-I would loooove it! sa Niall. Jag skrattade. 
-Niall eats everything all the time. He loves food. sa Louis.
-Who dosen't? sa Niall medan han slog ett nummer på telefonen. Pizzerian antagligen. 
-Well then Niall and Elvira have something in common. She also eats all the time. 
-But food is the beeeeeest! Thinking about getting a tatto where it says 'I love food'. skojade hon. 
-Don't do that. Your mom will kill you! skojade Leon. 
-The pizza is here in 10 minutes. sa Niall och skönk ner i soffan. 
- Will someone help me with setting the table? frågade jag. Jag ställde mig upp och kollade runt på alla. 
-Yes of course. sa Louis och ställde sig upp. 
-Thank you! sa jag och log. 
Vi gick ut i köket och jag tog ner tallrikar. Jag gav dem till Louis som började placera ut dem på bordet. 
-It's strange that we only knew each other for like.. One or two hours but it dosen't feel weird being around each other! sa Louis. 
-I know! I usually hate getting to know new people, but it feels like I known you forever! 
Harry kom ut i köket. 
-What are you guys talking about? frågade han med ett leende. 
-Louis said that it's strange that we only knew each other for a couple of hours and it feels like we been friends forever! förklarade jag. 
-Yeah I know! I taught about that too. sa Harry. De plingade på dörren. Jag ropade till Elvira: 
-Du får öppna! 
-Men jag har inga pengar! ropade hon tillbaka. 
-Inte jag heller! Fråga Leon. 
-Jag har inga! hör jag Leon ropa. 
-What the hell are you talking about? 
-No one of us have money
-But I have! I can pay.
-No!  guest shouldn't pay! 
-I don't feel like a guest in my moms apartament. sa Harry. 
-Okey then. 
Han gick till dörren och jag följde med och tog pizzan och han betalade. Vi gick till köket där dem andra redan satt och väntade. Jag satte ner pizzorna och satte mig på närmsta stol vilket var bredvid Louis. Harry satte sig mitt i mot mig. Vi började äta och pizzorna tog slut fort. Elvira och Niall åt nog mest. Men vem vart förvånad egentligen? När vi hade ätit upp och suttit och pratat lite sa Louis: 
-Wow guys.. The clock is much we really need to go now. 
-Nooo I don't wanna go.. klagade Niall. 
-Paul is going to be angry but that's your choice mate. sa Louis. 
-Ugh.. sa Niall. 
-Who's Paul ? frågade jag Louis medan vi gick ut till hallen. 
-Our bodyguard. sa han och log. 
-You have a bodyguard? sa jag. 
-Haha of course , we would be dead long time ago if we didn't! sa han och skrattade. 
-It will take me a while to understand how famous you guys are.. sa jag. 
-Haha.. 
-It was nice to meet you again. You can give me your number so we can do it again? frågade Harry mig. 
-Yeah it really was. Of course! sa jag. Han tog fram sin mobil och jag min. Han skrev in sitt nummer i min och jag mitt i hans. Jag gav tillbaka hans telefon och jag fick min. 
-Goodbye then. sa han och kramade mig. Åh gud vad han luktade gott. Han släppte mig och Louis kom fram till mig. 
-Goodbye. sa han och kramade mig. Jag kramade Niall. Louis och Harry kramade Elvira och gjorde nån slags grabbkram med Leon. 
-Bye everyone! sa dem och gick. 
Jag kollade på mobilen och såg att klockan var 21:00. Jag var sjukt trött. Efter att ha packat upp alla grejjor och sedan shopping. Ingen lätt dag. Så jag bestämde mig för att gå och lägga mig redan nu. 
-Jag går och lägger mig. Godnatt. sa jag när jag gick förbi vardagsrummet där Leon och Elvira satt. 
-Okej godnatt! ropade dem efter mig. 

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Skriv vad ni tycker! Både dålig och bra kritik! 
Minst 5 kommentarer för nästa kapitel. (kanske de är så jävla kul att skriva! haha, men ärligt , kommentera mycket roligare att logga in och se massa kommentarer
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0