Kapitel 13

Tidigare:

-Vi åt och så. Sen gick vi ifrån restaurangen och gick ner till stranden och gick en promenad och sen.. Kysstes vi lite.. sa jag.

-Ooooohh. Retades Leon.

-Va romantiskt! Första kyssen på stranden! Sa Elvira ivrigt.

-Och andra utanför dörren! Utbrast jag.

-Hahaaha

-Så är ni tillsammans nu? Frågade Leon.

-Jag vet inte.. Vi har ju bara varit på en dejt. Vi får se vars de leder. Sa jag. Men nu måste jag sova. God natt. Sa jag och reste mig från soffan och gick in i badrummet och tvättade bort sminket. Jag tog av mig klänningen och satte på mig pjaymas och la mig i sängen och somnade med en gång. Min sista tanke innan jag somnade var på hur glad jag var att jag hade så fina människor runt omkring mig. Om man kämpar tillräckligt mycket så kommer man nånstans till slut.


Jag vaknade av att ljud. Jag öppnade ögonen sakta. Efter ett tag förstod jag att jag hade fått ett sms så jag sträckte mig efter telefonen som låg på nattduksbordet. De var Leon som hade skrivit.
'Kom ut till vardagsrummet' .
Ibland var han bara för lat. Men jag gjorde som han hade skrivit och gick ut till vardagsrummet. Där satt både Leon och Elvira. 
-Godmorgon sömntuta. sa Leon.
Jag svarade inte utan satte mig bara i soffan. 
-Killarna undrar om vi ville hitta på nåt idag. Dem vill visa oss runt i London. fortsatte Leon. Idag är Zayn med också. 
-Ja varför inte? Har dem sagt nån tid? frågade jag. 
-Nej vi sa att vi skulle höras när du hade vaknat. sa han.
Jag smsade Niall och han sa att touren börjar om en timma så du måste kanske skynda dig lite. sa Elvira och tittade menande på min pjaymas. 
-En timma? Herregud.. sa jag och reste på mig och gick in i mitt rum för att hitta nåt att ha på mig. De var helt okej väder. Inte världens bästa men de regnade inte. Jag valde ett par jeans med en spets tröja med blommor. Håret gjorde jag inte så mycket med, tog lite slingor framme i håret och drog bak dem och satte fast med hårspännen i bakhuvudet. Jag gick ut till köket och rostade två mackor. Leon och Elvira hade såklart redan ätit så dem satt bara och kollade på mig. 
-Erat stirrande skrämmer mig. sa jag med macka i munnen. 
-Prata inte med mat i munnen. suckade Leon. 
-Så du har blivit min pappa nu? skojade jag. 
-Precis och nu säger din pappa att du ska skynda dig för killarna är här snart! sa han och reste sig och gick ut i hallen och tog på sig skorna. 
-Hur snart? frågade jag Elvira stressat.
-Ungefär 5 minuter. sa hon och log hånfullt.
Jag tryckte i mig de sista av mackan och sprang ut i hallen. Jag tog på mig ett par högklackade skor. 
-Eh.. Michelle.. Du vet att vi ska runt i London? sa Leon
-Åh.. sa jag och bytte snabbt om till converse. Tack. sa jag och log mot Leon. 
-Inga problem! sa han och öppnade dörren. Vi gick ut genom dörren och låste den och tog sedan hissen ner till entrén. Vi gick ut genom dörrarna och ser killarna stå och vänta på oss.
-Hi guys! ropar Elvira så att dem ska se oss. Dem kollar på oss och skiner sedan upp i ett leende. Jag kunde inte ta ögonen ifrån Louis. Killarna kom fram till oss. Liam kramade mig först sen Niall och Zayn. Harry gick fram till mig med ett varmt leende och kramade och gav mig en puss på kinden. Jag vart lite förvånad att han pussade mig. Men de var väl bara menat som en vänskapspuss. Louis kom fram till mig och kramade mig och gav mig en snabb puss på munnen. Jag log mot han och han tog min hand. Liam började prata.
-So.. London is big. We better get going. Han började gå och vi gick efter. Jag höll fortfarande Louis hand. Vi gick lite bakom dem andra. 
-So.. Where are you taking us? frågade jag och kollade upp på Louis. 
-It's a secret. A suprise! sa han och blinkade.
-Come on! suckade jag. 
-Haha just kidding. We are just going for a looong walk in London and maybe London Eye. We don't have anything planned really. sa han.
-Okey, it sounds good. sa jag. Vi gick och pratade och då och då ropade dem andra att vi fick skynda oss lite. Jag kunde inte undgå att se Harrys blickar. Han kollade bak ibland. Han såg lite avundsjuk ut faktiskt. Varför visste jag inte men jag valde att inte tänka på de. Efter ett tag gick vi ikapp dem andra och alla gick samlat. De var verkligen jättekul och jag skrattade hur mycket som helst. Dem kunde verkligen spexa till de. Efter några timmars promenerande bestämde vi oss för att ta en paus. Zayn föreslog att vi skulle köpa glass vilket ingen sa nej till. Harry erbjöd sig till att gå och köpa till alla. Jag sa att jag kunde hjälpa han. Vi började gå mot en glass kiosk. Vi gick under tystnad. De blev lite pinsamt så jag försökte starta en konversation. 
-Thank you for taking us on this tour. Jag kollade upp mot honom och log. Han kollade bara ner i marken och nickade.
-Harry.. Is something wrong.. You've been all quiet and weird all day. sa jag oroligt.
-No nothings wrong.. sa han tyst. Han kollade mot ett annat håll. 
-I don't believe you. This is not the Harry I know. Please tell me. I won't tell anyone. sa jag.
-It's just that..No forget it. sa han.
-No come on Harry! 
-Okey, let me show you whats wrong. sa han och drog ner mig på en parkbänk. 
-Show me then! sa jag. 
Han satt tyst och kollade in i mina ögon. Jag kunde se en tår åka nerför hans kind. Innan jag hann göra nåt böjde han sig fram och tryckte sina läppar mot mina. Jag tryckte mina mot hans. Han avslutade kyssen och kollade ner i marken. 
-I still don't get it.. sa jag tyst. 
-I like you okey?! And it's just so hard seeing you with Louis! Han ställde sig upp och skrek nästan på mig. Han satte sig på bänken igen. Jag vart så förvånad så jag visste inte vad jag skulle göra. 
-Wow.. I had no idea.. Does Louis know? sa jag försiktigt. 
-No.. sa han. 
-I.. I don't know what to say..sa jag.
-Don't say anything. I need to be alone right know. I'll call Louis so they can.. 
-No you are not going anywhere! sa jag. I mean.. Without me. Let's go home to your place and watch movies or something. Just you and me. What about the others? frågade Harry. 
-I'll send a text to Elvira. sa jag och tog upp telefonen och började skriva ett sms. 
'Hej.. De hände en grej så jag och Harry går hem till han. Ingenting allvarligt har hänt men vi behöver vara ensamma lite.xx'
 
Hemma hos Harry
Vi satt i Harrys soffa med varsin kopp te. De var som tur inte stelt efter kyssen och allt. Vi pratade och skojade och Harry var som vanligt. Men jag ville ändå prata med han om de.
-Harry.. I think we have to talk about what happend before.. sa jag.
-Okey.. What do you wanna know? frågade han.
-I don't wanna know anything! I just wanna.. I don't know what I want. I like Louis. A lot. But at the same time.. I like you. Everything is so frustrating..
-You like me? frågade Harry förvånat.
-Well yeah! But I like Louis too. And that's what makes everything so difficult. sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Harry märkte att jag blev ledsen och flyttade närmare.
-Hey.. Don't be sad.. Everything will work out. Jag kunde inte tro hans ord. Han lät inte övertygad. Jag kollade in i hans gröna ögon. Jag böjde mig framåt och snuddade hans läppar. Han böjde sig fram och våra läppar möttes. Han tryckte hans läppar hårdare mot mina. Jag avslutade kyssen och kollade in i Harrys ögon. Man kunde se att han hade gråtit några tårar. 
-Don't cry.. viskade jag.
-I could say the same to you. sa han och log. 

Inte världens längsta kapitel men de är något iaf!
Nu började de hända grejer! Hon har fått känslor för Harry och Louis. Vem tror ni hon kommer "välja"? Kommentera! 


Kommentarer
Postat av: Sanna

hoppas verkligen på harry!!

2012-12-30 @ 22:29:29
Postat av: Ari :)

Hoppas det blir Harry! Så kan Louis typ åka bort någonstans typ till en klubb eller nå för att han vill vara själv och så träffar han El ;) :D GOOOOD JOB! VERKLIGEN, JÄTTEBRA! Längtar till nästa kapitel..
xx

2013-01-04 @ 21:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0