Kapitel 11

Tidigare:
'What about a fifa night at my place tomorrow night? xx' 
Jag svarade: 
'Sorry man, I have a date. xx'
Inom några sekunder fick jag ett svar: 
'A date? With who? xx'
'Michelle..xx'
Harrys perspektiv
När jag såg smset var de som om nån slog mig i magen. Jag förstod inte hur jag kunde ha så starka känslor för någon jag bara känt i några dagar. Men hon var så fantastisk. Hennes leende , hennes skratt. Hela hon. Och nu skulle hon på en date med Louis. Great. Jag bestämde mig för att inte svara så jag satte telefonen på laddning och gick och la mig. 


Harrys perspektiv

Så idag var dagen. Louis skulle på en date med Michelle. Dem skulle kyssas och sen skulle Michelle vara helt fast. De visste jag. Louis var en toppen kille. Jag låg i min säng och tänkte. De plingade på dörren och jag gick med trötta steg och öppnade dörren. De var Liam. 
-Hello. sa han. 
-Hi.. sa jag trött och gick in. Han gick efter. 
-I didn't wake you up right? sa han och satte sig på en stol i köket. 
-No. svarade jag kort. 
-Harry.. The reason I came over is because I wanted to tell you something. sa han och kollade allvarligt på mig. Jag var nästan säker på vad han skulle säga. Louis and Michelle is going on a date tonight. fortsatte han. Som jag sa. Jag visste vad han skulle säga. Jag låtsades spela dum och sa: 
-I know , isn't that great? Jag log ett ansträngt leende. 
-Harry. Be honest with me , I know you like her. sa han. Jag suckade.
-Yes , I like her , but that dosen't make any diffrence cause she dosen't like me. She likes Louis. sa jag och satte mig mitt i mot Liam. 
-I'm sorry mate.. But having her as a friend isn't that bad either right? sa han och försökte muntra upp mig. 
-Maybe.. sa jag.
 
Michelles perspektiv
Idag var dagen med stort D. Min date med Louis. De skulle bli jättekul att se vad han hade hittat på. Om jag känner honom skulle de kunna vara som helst. 
Elvira kom in i köket där jag satt och åt frukost.
-Godmorgon. sa hon. 
-Godmorgon. sa jag och log.
-Så vad händer idag? frågade hon medan hon tog en sked med flingor. 
-På dagen , ingenting. Ikväll.. ska jag på en date med Louis. sa jag och sprack upp i ett leende. Elvira slutade genast äta. 
-Åh va roligt! sa hon och gick runt bordet och kramade mig. 
-Jag vet , jag är jättespänd!
-Vad ska du ha på dig? frågade Elvira.
-Jag vet inte för jag vet inte vad vi ska göra. svarade jag henne.
-När hämtar han dig då? frågade hon. 
-De vet jag inte heller , han sa bara imorgon kväll. sa jag med ett skratt. Elvira suckade. 
-Hände de något mellan dig och Niall igår då? frågade jag henne med ett flin på läpparna. 
-Nej , jag fick ju aldrig vara ensam med han. Fast jag fick hans nummer.. sa hon och log. 
-De är en början! sa jag och log mot henne. Elvira hade aldrig haft en "riktig kille" så hon var nog jätteglad att hon hade hittat Niall. Sms signalen till iPhone hördes. Eftersom att alla tre har iPhone vet man aldrig vem de är som får sms så båda gick och kolla sina mobiler. Till min glädje var de jag som hade fått sms. Från ett okänt nummer.
'Goodmorning babe. I'll pick you up at 7 pm. Louis :)xx' 
Jag sparade hans nummer och skrev sedan tillbaka:
'Goodmorning. Okey , sounds good. What should I wear?:)xx' 
'Something nice.xx' 
-Vem smsade? frågade Elvira. 
-Louis. sa jag och tittade upp från telefonen. 
-Jaså? Vad skrev han då? sa hon. 
-Han skrev att han skulle hämta mig vid sju och att jag skulle ha på mig något fint. 
-Haha något fint? Vad hade du tänkt ha? frågade Elvira. 
-Ingen aning.. sa jag och gick in i mitt rum för att leta upp något jag kunde ha på mig. 
Efter ett tags letande hittade jag en blommig klänning. För att piffa upp den lite satte jag ett band runt magen och knöt som en rosett. Jag ropade på Elvira. När hon kom in snurrade jag och kollade frågande på henne.
-Duger det här? frågade jag. 
-Ja Michelle de är jättefint! Louis kommer älska de! sa hon och gick fram och kramade mig. 
-Tack. sa jag med ett varmt leende. 
-Va fin man kan vara då! sa Leon när han kom in i rummet. 
-Haha tack Leon. Jag ska på en date med Louis. 
-Ska du? Va kul! sa han och kramade mig. Han kommer tycka du är jättefin. sa han och log. 
-Tack Leon. 

Några timmar senare
Nu var de bara en halv timma kvar till Louis skulle hämta upp mig. Jag var lite nervös. Men de skulle bli så kul. Elvira sminkade mig och jag satt och njöt. Hon var den bästa på att sminka av oss två. Så varje gång jag skulle nånstans bad jag henne att sminka mig. Hon hade inget emot de. Hon tyckte bara de var kul.
-Sådär! Nu är de färdigt! sa Elvira och log stolt. Jag öppnade ögonen och möttes av mitt egna ansikte i spegeln. Ögonen hade hon sminkat svart vit. Hon var så himla duktig. 
-Tack så jättemycket! De blev jättefint! utbrast jag och hoppade upp från stolen och kramade henne. 
-Haha tack. Försök att inte kladda till de bara. skojade hon. Hon gick ut ur rummet så jag kunde ta på mig min klänning. Mitt hår var ganska själv lockigt så jag gjorde som vanligt ingenting med de. När jag var klar gick jag ut till köket där Leon och Elvira var. Leon granskade mig uppifrån och ner och visslade.
-Looking good. sa han och skrattade. 
-Haha tack. Precis då plingade de på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Louis i svarta byxor och en mörkblå kavaj med en vit t-shirt under. Han var verkligen jättesnygg. 
-Hi! sa han. You are really beautiful. sa han och log. Vi kramade om varandra.
-Thank you. sa jag. Såklart rodnade jag. You look good too. sa jag. Leon och Elvira kom ut till hallen. 
-Hello. sa Louis. 
-Hi. svarade dem.
-Have fun now. sa Elvira och log mot mig och Louis. 
-We will. sa Louis och kollade på mig.
-Och du får berätta varenda detalj för mig sen! sa Elvira och blinkade. 
-What? frågade Louis oförstående.
-Nothing. skrattade jag. Shall we go? frågade jag Louis. 
-Absolutley. sa han och vi gick ut genom dörren. Vi gick ner till hans bil och han satte sig i förarsätet och jag bredvid. 
-So where are we going? frågade jag när han körde ut från parkeringen. 
-I won't tell you. sa han med ett flin på läpparna. 
-Come on! I hate suprises! sa jag och stönade. 
-You what? utropade han. 
-Haha , if I know what the suprise is it's fun. 
-Haha you are very weird.. skrattade han. 
-Then we are two. skojade jag. 
Vi åkte i cirka 10 minuter till. När vi var framme gick Louis ut ur bilen och öppnade dörren för mig. Han höll ut en hand som jag kunde hålla i. 
-Oh , what a gentleman! sa jag och log. 
-Everything for you babe. sa han. Jag kollade mig omkring och såg att vi var vid havet och framför oss låg de en jättefin restaurang. Den såg dyr ut. 
-Louis.. It looks expansive.. sa jag försiktigt. 
-I know , but like I said. Everything for you. Vi gick in och fick vårat bord. De var ett litet bord för två med utsikt över havet. De var avskilt från de andra borden. Bara några få stycken tomma bord runt omkring oss. 
-This is the restaurants best table. sa Louis och log stolt. Jag log mot honom. Vi fick menyer av kyparen. Jag öppnade och såg hur dyrt de var. 
-Louis this is to expensive! I can't afford this! sa jag.
-I know that. That's why I pay. sa han och kollade ner i sin meny. 
-Oh god Louis.. Can't believe you are making me do this.. sa jag. Vi bestämde oss båda för att ta fisk soppa. 
-So.. How was your life in Sweden? frågade Louis. 
-It was.. började jag. Jag var osäker på om jag ville berätta för Louis om mitt "gamla" liv. 
-It was..? frågade Louis. Jag tog ett djupt andetag och bestämde för att berätta.

Kapitel 11! Vad är de Michelle ska berätta? Tror ni de kommer hända nåt på daten? Vad kommer hända med Harry?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0