Kapitel 10

Tidigare:
-AAAHHH! skrek jag när jag kom upp till ytan igen. 
-That was not nice! skrek jag till Louis. Jag började skvätta vatten på han och han skvätte tillbaka. Jag känner att någon skvätter på mig bakifrån och vänder mig om för att se vem de är. Så klart så är de Harry som står där och ser busig ut. Jag slänger mig mot honom och trycker ner oss båda under vattnet. Vi kom upp till ytan samtidigt. Han kollar djupt ner i mina ögon. Jag ser hur han böjer sig fram och jag grips av en panikattack. Ska han kyssa mig?! Vad håller han på med?! Panikattacken försvann lika fort som den kom för när han är så nära min mun som de går att komma utan att nudda den trycker han ner mig under vattnet. 
-HARRY! YOU ARE SO MEAN! skrek jag. Han bara skrattar. 
-Ugggh. sa jag medan jag gick upp mot stranden för att lägga mig på en torr handuk. 

Jag la mig på handuken och kände hur solen genast började bränna på kroppen. Jag slöt ögonen och njöt av att de var sommar och fint väder. Jag hörde hur nån la sig på handuken. Jag öppnade ena ögat och såg att de var Harry som hade lagt sig bredvid mig. Jag kunde inte låta bli att kolla på hans vältränade mage. Shit.. 
-You like what you see? sa han plötsligt och skrattade. Jag rodnade och kollade upp mot hans ansikte. 
-You are so cute when you blush! sa han vilket så klart fick mig att rodna ännu mer. 
-Haha thanks.. sa jag och slöt ögonen igen. Vi låg själva i ungefär 5 minuter till tills dem andra kom upp från havet. 
-I'm hungry.. var de första Niall sa. 
-Maybe some of us could go shopping? föreslog Liam. 
-Me and Michelle can go! sa Louis snabbt. Blickarna vändes mot mig. 
-Why not? sa jag och log mot Louis. Jag reste på mig och tog på mig kläderna ovanför min bikini. Den var hyfsat torr. 
-See you soon then. sa Louis när vi gick iväg mot parkeringen. Vi satte oss i hans bil och körde sedan ut från parkeringen mot någon affär. Jag litade på att Louis visste vart vi skulle för jag hade ingen aning om vart vi var. 
-You know where we are going right? frågade jag med orolig blick mot Louis. 
-Haha yes Michelle! skrattade han. Han tog ögonen från vägen en sekund för att kolla in i mina ögon. På den korta sekunden pirrade de till i min mage. Varför pirrade de i magen? Han hade ju kollat på mig förut? 
-Alright Michelle.. I just have to ask.. And I want you to be 100% honest. sa han. Jag kände hur jag blev lite nervös. 
-Okey.. sa jag försiktigt. 
-Okey, do you have a boyfriend? frågade han nervöst. 
-No I haven't. svarade jag och log. 
-Okey good , cause I wanted to know if you wanna go and have dinner with me, like a date. I understand if you don't wanna go , I mean we known each other for like a couple of days but I think you amazing and I love spending time with you, you can say.. han pratade väldigt snabbt och jag märkte på han att han var nervös. 
-Louis! Calm down! I would love to go on a date with you! avbröt jag honom. Han kollade på mig och log. 
-Oh.. Thank you , I was thinking tomorrow night? sa han och log ännu större. 
-That's perfect! sa jag och log mot han.
Vi handlade lite picknick mat och åkte sedan tillbaka till stranden och dem andra. När vi kom dit kom Niall springande mot oss och tog påsarna och började genast plocka upp maten. Han förklarade senare när han hade fått äta att han var vrålhungrig. 
När jag började äta märkte jag hur hungrig jag också var. Jag och alla andra åt som att vi aldrig hade sett mat förut. Efter maten solade vi och badade. Klockan gick och till slut blev de kväll. 
-Oh! This is like one of my dreams! Being on a beach with your friends late on a summer night! Only thing that is missing a guitar and a fire. utbrast Elvira. 
-Lucky for you I brought my guitar. sa Niall och började gå mot bilarna. 
-Did you bring a fire too? ropade Louis efter Niall. Han vände sig om och räckte ut tungan. 
-Come on we make a fire! sa Harry och gick för att leta pinnar. Leon , Louis och Elvira gick efter han. Liam flyttade närmare mig. 
-So , is there something going on between you and Louis? frågade Liam. 
-Maybe.. sa jag frånvarande. Liam kollade på mig och höjde ögonbrynen. 
-Maybe? Just maybe? frågade han.
-We aren't together or something.. But he invited me on a date.. sa jag och rodnade. 
-A date? Nice! You make a great couple. sa han och log. Just make sure you aren't hurting anyone before you take it to the next step. sa han allvarligt. Jag förstod inte vad han menade med de och jag hann inte fråga han förrän Niall kom. 
-Did everyone else die while I was gone? frågade Niall förvånat. 
-Haha no , they went to look for sticks. sa Liam. 
-Oh okey. sa Niall. I samma stund kom dem tillbaka med pinnar i famnen. 
-I brought a lighter. sa Niall och ställde sig upp för att hjälpa till med elden. 
När elden var klar satte sig alla runt i en ring och Niall började spela. Han började spela på en lugn låt. Efter ett tag började Liam sjunga. De var en väldigt vacker låt. Eftersom jag inte visste vilka dem var innan visste jag inte vad låten hette. Louis som satt bredvid mig viskade: 
-The song is called Little things. It's on our new album. Jag nickade och lyssnade på Liam. Vilken fin röst han hade. Och Niall var verkligen duktig på gitarr. Efter refrängen var de Louis tur att sjunga. Jag hade inte hört han sjunga förut. Han hade en jättefin röst. Han kollade på mig när han sjöng.
-You can't go to bed without a cup of tea and maybe that's the reason that you talk in your sleep , and all those conversations are the secrets that I keep , though it makes no sence to me. Vilken vacker låt! När Harry sjöng kände jag hur han kollade på mig också. Jag visste inte om jag skulle kolla på han eller inte så jag kollade ner i elden. När en kille sjunger såna ord till en blir man lite generad. Efter little things sjöng vi låtar som alla kunde. De var bland annat Micheal Jackson , Justin Bieber och massa andra. När klockan var runt 12 sa Leon:
-Guys , I think it's time to go home now.. 
-Yeah you right. sa jag och gäspade. Vi började gå upp mot bilarna. Jag åkte i Louis bil. Jag satte mig i baksätet med Leon.Liam satt i framsätet. Jag var så trött så jag somnade på Leons axel.
 
Louis perspektiv
Jag var så glad att Michelle hade svarat ja när jag frågat henne om hon ville gå på dejt. Hon var verkligen underbar. Jag såg fram jättemycket till imorgon kväll. Hela vägen hem till Michelle och Leon satt jag med ett leende på läpparna. När vi var framme hos dem så kollade jag bak och såg Michelle sova på Leons axel. Hon var så söt när hon sov. Leon väckte henne försiktigt och sa något på svenska. Hon kollade nyvaket på mig och sprack upp i ett stort leende. De fick mig att le också. 
-Goodnight babe. sa jag när hon gick ut ur bilen. Hon log som svar.
-Goodnight man. sa Leon och stängde dörren. 
-So.. I heard you invited Michelle on a date. sa Liam och flinade mot mig. 
-From who? sa jag medan jag körde mot Liams lägenhet. 
-From her. sa han. You like her alot don't you? frågade han. 
-Yeah I do.. She's the best. sa jag och sprack upp i ett leende. 
-I can see that you do. sa han. 
Vi pratade lite mer om dagen tills vi var framme vid hans lägenhet. 
-Have fun tomorrow. sa han och flinade mot mig. 
-Haha I will. sa jag. Han stängde dörren och jag körde hem till mig. När jag kom hem var klockan närmare ett. Jag tog upp min mobil ur fickan och såg ett sms från Harry.
'What about a fifa night at my place tomorrow night? xx' 
Jag svarade: 
'Sorry man, I have a date. xx'
Inom några sekunder fick jag ett svar: 
'A date? With who? xx'
'Michelle..xx'
 
Harrys perspektiv

När jag såg smset var de som om nån slog mig i magen. Jag förstod inte hur jag kunde ha så starka känslor för någon jag bara känt i några dagar. Men hon var så fantastisk. Hennes leende , hennes skratt. Hela hon. Och nu skulle hon på en date med Louis. Great. Jag bestämde mig för att inte svara så jag satte telefonen på laddning och gick och la mig. 

Kapitel 10! Nu börjar de hända saker! Vad tror ni kommer hända? Vad tyckte ni om kapitlet?
Tack för alla fina kommentarer , jag blir verkligen jätteglad! <3

Kommentarer
Postat av: SAnnaaaaaa

NAJS

2012-12-22 @ 15:48:33
URL: http://looksanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0